Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, June 12, 2009

KENA DENDA LAGI... SALAH SIAPA....???

Assalamualaikum....

KENA DENDA LAGI... SALAH SIAPA....???



Ni nak citer pasal zaman sekolah dulu lagi ni. Apa lagi, pasal kena denda laa....ngeee... Tak habis-habis kena denda aku ni. Seingat aku la kan, aku paling banyak sekali kena denda oleh cikgu Bahasa Inggeris. Apa la nak jadi dengan aku ni... huhuhu.... sreeeetttt....



Masa ni aku kat Tingkatan 4... Kena denda oleh cikgu tetttt..!! Bukan aku sorang yang kena, tapi hampir satu kelas yang terpana.... hahaha... Pecah rekod bebbb...!!!



Aku sampai sekarang tak tau punca kitorang kena denda tu. Memula tu cikgu tu tanya makna perkataan tertentu, then kitorang jawab la.... Entah macam mana tiba je kat satu perkataan ni, semua jawab betul sebab dah tengok dalam kamus makna perkataan tu, tapi cikgu ni tetap cakap jawapan kitorang semuanya salah. Kitorang saling pandang memandang sesama sendiri je.... KONPIUS...



Abeh tu camne lagi kitorang nak buat, sebab makna tu dah tertulis dalam kamus, tapi cikgu tu kata salah jugak.... adehhh.. Mula-mula siapa yang jawab salah (padahal betul) kena denda berdiri je. Pastu bila seken round dia tanya lagi, tapi kami bagi jawapan yang sama atau diam je tanpa jawapan, kena denda berdiri atas kerusi pulak. Dan lepas tu jika masih sama keadaannya, kena pulak berdiri atas meja..



Akhirnya, jika masih lagi takde jawapan yang betul-betul yang cikgu tu nak, kitorang disuruh menggigit buku teks yang paling tebal sekali. Kalau ada yang cuba-cuba guna buku yang nipis, cikgu tu sendiri akan pegi bukak beg sekolah dan cari buku yang paling tebal... Ayoyoo...



Cuba bayangkan keadaan kitorang masa tu. "Berdiri atas meja sambil gigit buku teks.." Dalam pada tu, guru kelas aku lalu depan kelas dan dia terpaku sekejap bila tengok hampir semua murid kelas dia berdiri atas meja sambil menggigit buku..!! Aku tengok cikgu kelas aku tu berjalan tunduk sambil geleng-geleng kepala. Sian dia. Siap la kitorang pasni...(ni je yang aku terfikir masa tu...)



Abeh je sesi BI tu, guru kelas aku dengan dua lagi cikgu lain masuk kelas kitorang dan tanya apa yang berlaku sebenarnya. Dan kami jawab je la apa yang patut, dengan memek muka yang macam nak nangispun ada. Ye la, mau tak nangis kalau mulut naik lenguh gigit buku sampai meleleh-leleh air liur keluar, pastu kena lak kat buku tu... eeiii...



Cerita punya cerita, betul laa jawapan yang kitorang bagi kat cikgu BI tu. Tapi kenapa dia masih menafikan jawapan kami?



Hmm, rupa2nya dia ada masalah peribadi, dan kami yang "pandai sikit-sikit" ni yang jadi mangsanya.... Adil ke camni....???


p/s: Terima Kasih Cikgu.....Jasamu tetap aku kenang....huhu...


8 Tukang Tembak:

kucinsiam said...

x adiiil..
sangat..

ArmaniWhite said...

erkkk..cigu tu ada mental prob ke? huhu

~KAK AZZ~ said...

Ween~> memang tak adil kan....sian kitorang jd mangsa.....sobbss...seb bek dak2 pompuan semua pakai baju kurung...kalau pakai skirt pastu diri lak atas meja....adehhh....kenot imejin laa...hikkk..

~KAK AZZ~ said...

Nami~> entahlah....sebelum peristiwa tu dia okey jeww.....Tapi lps tu dia kena kaunseling dgn GB....

SwapNAVY said...

teringat kene tawaf padang sekolah 7 round and kene bejemur kol 1 tengahari setengah jam sebelum balik sekolah..:(

~KAK AZZ~ said...

Dez~> sian Dez kena denda camtu...patot la kesan berjemur tu sampai skang tak hilang2....ekekekeke.....jgn mareee.....

SwapNAVY said...

wakakakakakakaka itam manis...

~KAK AZZ~ said...

Dez~> wakakakaka....itam2 si tampok manggis...walaupun itam, rasanya manis....manggis laa...bkn Dez....hikkk...

Hitam itu menawan...CITIZEN....jam tangan akak...wakakaka...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »