Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, June 9, 2009

"PANDEY" vs PANDIR.....

Assalamualaikum...

"PANDEY" vs PANDIR.....

KISAH PAK PANDIR DENGAN KEPANDAIANNYA...

Nak dijadikan cerita, suatu hari Pak Pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak balik ke rumahnya. Entah macam mana di tengah perjalanannya tadi dia terjumpa seketul taik yang masih panas. Tapi dia masih konpius sama ada betul ke benda yang dia jumpa tadi tu benar2 taik...

Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat, Pak Pandirpun mengambil keputusan untuk mengkaji sampel najis tersebut. Pak Pandir mulalah melihat dengan lebih dekat taik tersebut lalu berkata.."Bentuk macam taik je ni..." Lepas tu Pak Pandir pegang pulak taik tu dan berkata..."Lembikpun macam taik.." Kemudian Pak Pandir mengambil sedikit taik tu lalu dihidunya. "Baupun macam taik je ni..."

Namun Pak Pandir masih lagi tidak puas hati dengan kajiannya tu. Oleh kerana masih lagi ragu2 Pak Pandir pun menjilat taik tersebut.......

Dengan tiba2 je Pak Pandir mula menjerit...

"MEMANG TAIK LA....NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK...!!!!"


p/s: wakakakakaka....memang "pandey" la Pak Pandir ni....adesss.....


(HARAP MAAF IJKA CERITA INI MEMATAHKAN SELERA ANDA)

9 Tukang Tembak:

SwapNAVY said...

wakakakakakak..sape suh pak pandey tu jilat..erk!

~KAK AZZ~ said...

ekekekeke....
Dez~> ate...udoh name nyer pandey...hehehe...

Mr P said...

pak pandir tuh org perak kan? huahuahua.. yg pasti bkn org n9 okeyyy.. org2 n9 segak2 bergaya.

Mr P said...

eh,tp btl la kan..kena siasat asal usul pak pandir ni kan.. kalo dpt tau la,mmg masakkk..

~KAK AZZ~ said...

Mr P~> wakakaka....ko kan bnyk masa terluang...pe kata ko je yg jd penyiasat kes pak pandir tu...ekekeke...

SwapNAVY said...

Mr P nie adik beradik eik...

~KAK AZZ~ said...

Dez~> Mr P tu adik beradik dgn sape...?? Dengan Dez ke....or dengan Pak Pandir....ekekekeke....ke dengan aku...ohh tidakkkkk....wakakakaka....jgn marah ehh....hikkk...

SwapNAVY said...

kakakkakakakak..no coment...:p

~KAK AZZ~ said...

Dez~> alaaaa.....give ur comment pelisss.....wakakakakaka....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »