Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, August 3, 2009

SEHARI SEBAGAI BABY SITTER...huhuhu....

Assalamualaikum....

Hari ni aku jadi baby sitter. Bermula dari pukul 8 pagi hingga
1.30 tengahari. Waduhh, amat la membosankan..muahahaha.

Aku terpaksa menjaga anak2 cikgu kat rumah abang aku.
Kakak ipar aku ada appointment dengan doktor, so dia ter-
paksa la pergi hospital. Maka tinggal la aku dengan budak2
tu. Budak2 ni kalau dengan aku memang konpem dorang
diam je...tak banyak kerenah. Sebab apa tau....Sebab kalau
dorang banyak songeh, aku besarkan je biji mata aku ni,
pastu aku buat2 la muka garang....takut la dorang tu...
ekekekeke....

Hari ni aku cuma jaga 4 orang budak. Seorang kakak ipar
aku bawa sebab kuat gaduh. Tak padan dengan umur baru
je 2 tahun tapi dah pandai nak gocoh2. Pastu lagi seorang girl
tak datang sebab mak dia sakit mata, so dia duduk rumah je
dengan mak dia tu. Fuhhh lega la aku...Kalau ada semuanya,
mau pengsan aku nak melayan kerenah 6 orang budak yang
macam2 perangai. Yang bestnya, ada dua beradik ni tidur je
kerja dorang. Dari pagi, sampai aku nak balik dah tak
bangun2 lagi. Senang la sikit kerja aku sebab tak payah nak
mandikan dorang tu.....hehehe...

Tapi ada gak tak bestnya...huhuhu. Ada sorang budak tu kan,
dia 'beyak' kat dalam pampers dia. Pastu, bila aku nak mandi
kan dia, kena la bukak pampers tu kan. Huwaaa...'beyak' dia
punya la banyak melekat kat pampers tu. Naik semput aku
menahan nafas. Lepas tu pulak, ada lagi saki baki 'beyak' dia
melepet cantik je kat bontot dia. Ahh sudah...cmner aku nak
buat ni. Siyes aku cakap, aku geli la dengan benda2 ni huhu..

Aku dah takde cara lain dah, terus je aku sembur bontot dia
dengan getah paip dengan harapan 'beyak' tu jatuh la kan...
Tapi, benda tu tak mau jatuh la pulak. Akupun apa lagi, ambil
je seluar budak tu, terus lapik kat tangan aku dan lepas tu aku
mulakan kerja menggosok bontot dia sambil menahan rasa
nak bluwekkk. Selesai je kerja mencuci tu, aku terus sapu
sabun banyak2 kat bontot budak tu. Eeuuwwww....

Selepas siap mandikan dorang, aku buat pulak roti bakar dan
bancuhkan susu botol untuk dorang. Pukul 1.30 kakak ipar
akupun balik. Alangkah leganya rasa hatiku. Huahuahua.......

p/s: Aku boleh jadi baby sitter ni tapi bukan untuk jangka waktu yang panjang.
Kalau setakat sejam tu okay la. Ni kalau dah lebih dari 3 jam, mau meroyan aku.
Lain la kalau anak sendiri kan...kehkehkeh....
.
.

6 Tukang Tembak:

SwapNAVY said...

beyak..biasalah budak2 kecil..hu3.nnati nak hantar gak budak2 kat umah kak..leh wat kindergarden nie..ekekkekeekekek

~Kak AZZ~ said...

Dez~> takmo la.....huhu....nanti akak takleh nak ngadap laptop ni...ekekekekeke....

SwapNAVY said...

nsb baik die x beyak kat atas laptop kak.ekekkekeke

~Kak AZZ~ said...

Dez~> ekekekekeke.....kalau dia buat cmtu, harus akak sumbat bontot dia dgn gabus...kakakakakakaka....

ArmaniWhite said...

pergghhhh...kijamnye kaka azz..muahaha

~Kak AZZ~ said...

Nami~> ekekekekeke.....akak cakap je...tapi lom pnh buat cmtu lg...huhu...harus masuk tb3 kalau akak buat gitu hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »