Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, August 8, 2009

SERBA SALAH....



Assalamualaikum......

Masih lagi berkisar sewaktu belajar menjahit dulu. Tapi kali ni berkenaan dengan seorang kawan seasrama. Dia ni dari Petaling Jaya. Masih lagi muda kerana dia sedang menunggu keputusan SPM waktu tu. Good looking gak la.... Hmmm....

Aku jarang bercakap dengan dia. Rasa2nya dalam tempoh 6 bulan tu aku cuma tegur dia 4 kali je kot. Mungkin sebab dia berlainan kursus dengan aku dan kami pula hanya berkongsi asrama yang sama. Dan lagi satu, dia ni seolah2 tak suka berkawan dengan orang yang lebih "tua" dari umur dia. Kalau boleh dia hanya nak berkawan dengan rakan sebaya je. Aku tak kisahpun sebab masih ada ramai lagi kat dalam asrama tu yang nak kawan dengan aku walaupun aku dah agak "kertu".... muahahahaha....

Ada satu hari tu, kawan2 yang lain ajak pergi jalan2 kat KL. Dia ikut sekali sebab konon2nya dia orang PJ, so dia tau la area mana dan jalan mana yang nak ikut. Hello... macam la aku ni tak pernah pergi tempat tu. Tapi takpe la, demi kerana kawan2 yang lain, aku ikut je rentak dia... hahahaha...

Akhirnya, semua merungut sebab dia ikut jalan yang agak jauh padahal punya la banyak jalan pintas nak ke tempat tu. Bukannya nak pergi manapun....cuma ronda2 kat sekitar Dataran Merdeka je, tu pun berpusing2 dia nak cari jalan... wakakakaka. Tu la, lain kali jangan la berlagak sangat. Tak pasal2 semua serik nak ikut dia lagi.... ekekekeke...

Satu je yang aku pelik dengan dia ni. Dia selalu pasang kaset Britney Spears atau Christina Aquelira dengan kuat betul2 masa azan maghrib tengah berkumandang kat radio. Masa tu orang sibuk nak solat, masa tu la dia sibuk dok nyanyi2 lagu2 tu. Pastu bila kitorang semua pandang2 dia, boleh lak dia senyum2 je. Ingat sedap sangat ke suara dia tu agaknya.

Selagi takde siapa yang suruh dia perlahankan suara kaset dia tu, selagi tu la dia memekak. Bayangkan, kat sebelah katil yang ni ada orang tengah solat... dan selang 1 buah katil lagi ada "setan" tengah sibuk bertendang. Susah betul tinggal bersama dengan "orang bandar" ni.... Aduhaiii......

p/s: Bila ditegur dia marah sambil cebik2 bibir. Kalau diamkan je makin menjadi2 pulak. Ditegur salah.... tak tegur salah.... jadi semua serba salah. (Aku juga banyak kekurangan, so tegurlah aku jika korang benar2 sayang kat aku..... sobbbsss.....)
.

4 Tukang Tembak:

SwapNAVY said...

kalau dez lempaunk jer laju kat muka dier..hormat lah sikit grrrrrr

~Kak AZZ~ said...

Dez~> sanggup ke nak lempang girl cun cmni....dh la rambut dia ala2 Britney gak....ekekeke...

ArmaniWhite said...

nk tegur neh... akak jgn kuat bebel tau...wakakakaka...

~Kak AZZ~ said...

Nami~> wakakakakakakaka........akak bebel bila perlu je tau....kalau xde benda yg buat akak marah konpem akak diam je....tp kalau diam sgt tak beh gak kan....ekekekeke....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »