Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, August 9, 2009

TERATAI Pujaan Ramli Sarip....


TERATAI.....bunga yang banyak khasiatnya...


TERATAI...

Ohh TERATAI bunga indah
engkaulah....pujaan hatiku
telah lama....ku rindukan
wahai TERATAI bunga indah

Sungguh cantik paras wajahmu
sinar matamu bagaikan suria pagi
setiap insan selalu terpikat
memandangmu TERATAI bunga indah

chorus:

Ku tak menyangka wahai TERATAIku sayang
bagai taufan datang menghembus dirimu
engkaupun terkulai dan merunduklah
layu....dan tak berseri lagi....

Ohh...tolong lindungilah ia
agarku dapat bersamanya lagi
ku inginkan TERATAIku sayang
berseri seperti semula....

(ulang chorus)

8 Tukang Tembak:

zahiera249 said...

wawawawa...beh wooo lgu nieeee...ailebiu laaa kakazz...masehhh....

~Kak AZZ~ said...

Dilla~> ekekekeke.....sesama kasih....beh kan lagu ni.....mendalam betul makna dia....

zahiera249 said...

tulaaa kakazz...sgt2 mendalam...luv it soo much...

~Kak AZZ~ said...

Dilla~> kannnn........kalau dengar lagu ni ingat akak ehh...hehe...

SwapNAVY said...

i love u tooooooooooooooooooo ekekekekekekkekekeke kat bunger teratai..























p/s: nama org dulu2 merah.meriam,putih,teratai....

zahiera249 said...

luv whooooooooooooo???????????
hahahahaha...
betol laa ankel swap...
namer2 dulu2 sgt sweet & ayu...
melati,teratai,melur,mawar...
soooooooooooooooooooo sweetttttttttttt....

~Kak AZZ~ said...

Dez~> kdg2 nama akak TERATAI gak....tp kdg2 tuko jd TERGATAI lakk....wakakakakaka.....


p/s: pnh mkn ke buah/bj teratai tu....dorang kata sedap mcm kacang je rasa dia...huhu...aritu kt Majalah 3 ada kuar psl teratai ni...

~Kak AZZ~ said...

Dilla~> nnt tuko la nama jd Cempaka ehh....mangi je bau dia....ekekeke...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »