Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, September 6, 2009

PLEASE HELP ME...!!!!

Assalamualaikum.......


nak tolong ke tidak ehh kalau tengok muka camni....nampak hepi je...hikk

Apahal lak ni...??? Tetiba je kan.. Sebenarnya aku kepenatan yang amat sangat. Tak cukup tidurpun ya jugak. Macam la aku punya jahitan banyak sangat...huahuahua.. Padahal kalau dah kira campur tolak bahagi darab...tak sampaipun 50 pasang... muehehehehe....Itupun banyak dari adik beradik je. Dah la kena bagi diskaun dengan dorang ni.... huissshh... Bilo la akak nak kayo ni ekk.. Lotih den. Umor dah banyak tapi poket asek tombuk manjang..... hukkk....

Sapo yang ado potuo nak copek kayo tu, bisik2 la kek tingo akak ni haa. Jangan la kodokut... ekekekeke....

p/s: Ada sesiapa yang nak bantu tak...? (Tetiba je teringat kat iklan budak kaki tempang yang sepak bola tapi kaki palsu dia lak yang terbang... sobbbs...(WAKE UP Zie. Jangan mudah tenggelam dengan pelbagai alasan GILER.....!!!

7 Tukang Tembak:

ArmaniWhite said...

akak nk cpt kaya eh? meh la berladang.. dlm masa 1 ari je dpt riban2..

tapi berladang kat Facebook je la...hihi

~Kak AZZ~ said...

Nami~> hahaha....takmo la berladang camtu....tak larat nak jaga kalau dh bnyk sgt ladangnya....kang tak sempat nk menebas...ihikkk...

SwapNAVY said...

kata hafsham jalan mesti ke depan jangan kebelakang...

SwapNAVY said...

kata hafsham jalan mesti ke depan jangan kebelakang...

~Kak AZZ~ said...

Dez~> tu la....akak lupa lak nama Hafsham tu....kalau jalan ke belakang cmne gaknya ekk...


p/s: mak akak suka iklan tu....taim kasot budak tu terbang, dia gelak ya amat....tp bila taim tunjuk kaki kudung Hafsham tu, dia salu ckp...siannn...Betol ke Hafsham tu kudung....huhuhu...

chipsmore said...

haha..agak gembira gak la muke kucing 2..kate mintak tolong..xkene betol..hakk

btw, i link u kak ;)

~Kak AZZ~ said...

cikepal~> hehe....kan...cmner nak tolong kalau buat muka hepi cmtu....kena la pandai belakon sikit buat2 sedih muka tu, baru ada yg nk tolong kan...


macehh sbb sudi link akak.....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »