Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, September 5, 2009

BREAK n BRAKE....WATCH OUT...!!!

Assalamualaikum.....

Cerita ini hanya sesuai dibaca oleh orang yang TIDAK PUASA sahaja. Kepada sesiapa yang sedang berpuasa, anda dilarang sama sekali untuk membacanya.. Huahuahua..



Ini kisah seorang anak lelaki yang diberi peluang untuk pergi belajar ke Amerika untuk dapatkan "degree". Namun, selepas 15 tahun berlalu, dia tak pernah lulus. Oleh kerana sudah tidak sanggup lagi untuk menanggung kos pembelajaran, ayahnya terpaksa la membawa dia balik semula ke Malaysia.

Sepanjang perjalanan dari "airport" ke rumah, ayahnya diam je...(marah la tuu...).

Si anak mula rasa tak selesa. Diapun mulalah berbual dan bagitau kat ayahnya yang Amerika sedang pesat membangun.

ANAK~> Ayah tau tak, kat Amerika tu sekarang ni dia punya teknologi canggih giler. Kalau nak buat sosej, tak payah dah nak sembelih lembu bagai. Masuk je lembu tu dalam mesin, terus keluar jadi sosej.

AYAH~> Itu teknologi dah lapuk. Kat Malaysia lagi "advance". Aku, 32 tahun dulu masukkan aje sosej dah kuar sekor lembu. Dah tu menyusahkan aku pulak lembu tu.

ANAK~> Masuk sosej kuar lembu? (Aku ni sosej ke lembu??)

p/s: Aku dah kata jangan baca. Kan dah basah sosej tu. Wakakakaka...

8 Tukang Tembak:

chimera said...

saya tak baca... jadi tak sempat nak basah lagilah.. hahaha...

~Kak AZZ~ said...

Chime~> ye ke tak baca....kalau tak baca cmner leh tau ada perkataan "basah" kat post tu...ekekekeke....

chimera said...

ooooooo.... tu saya cuma baca yg bawh sekali je... yg lain2 tak baca, pasal puasa kannnn...

~Kak AZZ~ said...

Chime~> ekekekekeke.....a'ah la...orang yg tak puasa je boleh baca sampai abeh...yg puasa tu cuma boleh jeling2 je....hehe...

SwapNAVY said...

ada aku kesahhh cak cak cak cak


p/s:jgn marah eik nanti bartal pose :)

~Kak AZZ~ said...

Dez~> jgn la camtu....mehh bg komen yg bernas mehh....ekekekeke....

p/s: takde sbb pn nak marah....hehehe...

ArmaniWhite said...

pergghhh..naseb bek x posa smlm..dpt la baca abis...kakkaakaka

~Kak AZZ~ said...

Nami~> wakakakaka Nami....cehhh...ni mesti dh bnyk hari tak posa ni kan....ekekeke..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »