Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, October 24, 2009

BAIK PUNYA PROJEK...

Assalamualaikum....

Tu dia....!!! Projek yang dijayakan oleh anak2 kucing aku. Tak tau la siapa punya keje. Entah bila masa dorang buat projek ni pun aku tak tau. Tup2 aku bau semacam je. Kalau la aku ada taim dorang "memburut" ni, memang sah ada yang kena jolok.... Jolok apa..??? Tuttttttt..... hakhakhak...


Ni sapo punyo kojo ni haaa.....Abeh la mampuih pokok bungo den...

Ni lagi satu hal. Dalam pasupun dia melepas, kat celah2 pasupun buang jugak. Tengok2 dah penuh semut hurung. Apa laa semut ni.... Mende camtu pun ko teringin ke.... muehehehehe....

Proses pembersihan kini bermula.......Takdo kojo caghi kojo.....

Inilah keje tambahan untuk aku hujung2 minggu ni. Diorang tu sengaja lepas geram kot. Padan la dengan muka aku..... Muahahahaha.... (asek ngadap pc je.....)


Gosok...jangan tak gosok....Gosok sampai berkilat.....Caitttt......



Okay......sudah siap maaaa.........Semudah ABCDEFGHIJ......bla...bla...bla...

Alaaa.... aku bukan tak biasa buat keje2 ni semua. Saje je nak bebel. Kalau nak tunggu budak ensem ni bebel, entah bila laaaa agaknya.... huahuahua....

p/s: Membebel.... membebel.... Bosan kalau kena bebel selalu. Tapi bila tak dengar bebel tu, rasa sunyi lak. Rindukah itu..? hikhik...

6 Tukang Tembak:

cHeRyNa PiReS said...

kak...ujung minggu dah membebel nieh. hehehe. biasalah kucing...kalau manja no. satu. berak pon nak no. satu jugak:)

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> Sha, apa nak buat lg kan....bebel je la keje yg paling senang ekekekeke....

*apa nak buat, dah nak bela kucing sangat....redha je la :)

chimera said...

elok pulak tu melepas dlam pasu... heheheh...

~Kak AZZ~ said...

cHime~> tu la kan...tp ada gak yg melepas kat bawah celah2 pasu tu....marah agaknya tak dpt melepas dalam pasu hehehe....

ArmaniWhite said...

wahhh...baik2 blaka kucing2 kaka azz ni.. tolong tabur baja tueee...wakakaka

~Kak AZZ~ said...

Nami~> wakakakaka.....baja hape nya.....makin bantut pokok akak tu ada la....jenuh siram banyak2 air tu...hik3

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »