Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, October 19, 2009

SELAMAT...DAH JUMPA...!!!

Assalamualaikum...

Kesian kucing aku ni. Malam kelmarin, masa aku tengah syiok ngadap pc ni, anak buah aku ketuk pintu bilik. Aku lak macam biasa tanya dia, "Ada apa..?" Diapun cakap... "Indok, kucing indok jatuh dalam kolam.." Haaaaaaahhh........!!!


abeh lencun kain2 tu....4 lapis kain aku bungkus Mimi...

Akupun bingkas bangun sambil tanya..."kolam mana, sape yang jatuh tu...?" Diapun jawab... "Mimi, jatuh dalam kolam ikan.." Zassss.... sepantas kilat aku terus je pergi kat kolam ikan tu...


gosok2 leher dia nak bagi dia tenang...huhu...

Aku buka lampu. Aku nampak Mimi tengah berenang2 sambil mengiau. Sian dia, aku tau dia kesejukan... dan juga ketakutan. Dah la baru lepas hujan, konpem air kolam tu sejuk giler....


siyes....masa ni aku rasa gigilan Mimi kuat sangat....

Aku suruh anak buah aku tu cari tangguk supaya senang aku nak cekau Mimi. Sementara tu, aku cari penyapu laman dan kuis2 kat dalam kolam tu. Jenuh jugak la masa ni. Aku terus panggil2 nama Mimi suruh dia panjat batang penyapu tu... Tangguk tak juga sampai2 lagi ni (anak buah aku ni tau ke tak tangguk tu apa....). Waduhh, gawat nih....


dah tenang sikit dah....(lain kali main la panjat2 lagi ya....)

Akhirnya, selepas beberapa minit, Mimi berjaya diselamatkan. Cepat2 aku bungkus badan dia dengan kain buruk. Aku capai je kain apa yang ada kat situ. Mujur masa tu aku pakai seluar panjang. Kalaulah masa tu aku pakai kain batik, memang sah aku bungkus badan Mimi dengan kain tu.. (jangan imejin yang bukan2 ya....). Muahahaha...

----------------------------------------------------------------------------

Aku dah dapat balik subang aku. Memang jatuh kat depan TV tapi abang aku yang jumpa dan simpan. Nasib baik bukan anak buah aku yang kecik2 ni jumpa. Kalau la dorang yang dapat dulu, aku rasa tentu dah masuk celah lubang manatah dorang baling... ekekekeke....

p/s: Terima kasih pada semua yang sama2 beri komen/doa/nasihat masa subang tu hilang. Sayangg korangg..... hikhik.. (disebabkan dah jumpa subang tu, maka gambar tak jadi di upload kan.... hehehe....)

8 Tukang Tembak:

cHeRyNa PiReS said...

alalala...mimi...ciannye...lepas uh pakai hairdryer tak kak?

macam manalah boleh jatuh kolam..mesti dia ada kejar apa2 tadi kan...?

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> Sha....Mimi ni memang jenis suka memanjat...dah la kolam tu sebelah dapur je...

*tak guna hairdryer pun sbb kucing2 kt umah ni takut dgn bunyi hairdryer tu....akak lap sampai air tak menitis je...hehe...

SwapNAVY said...

alhamdulillah..

SwapNAVY said...

alhamdulillah..

SwapNAVY said...

alhamdulillah..

~Kak AZZ~ said...

Dez~> amin.....berkat doa Dez gak kottt....hehe...tq

ArmaniWhite said...

sian dia..gaknye dia nk tangkap ikan tu.. mesti ikan2 tu gelakkan dia ek..

~Kak AZZ~ said...

Nami~> tu la kan...konpem Mimi ni malu kat ikan2 tu huhu....

*seb baik ikan keli yg sebesar betis tu tak ngappp Mimi....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »