Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 28, 2009

DUNIA DI MATA LEMBU

Assalamualaikum.....

Cuba perhatikan betul2. Nampak tak apa yang ada kat badan lembu tu. Siapa yang tak nampak memang sah la nak kena sondol dengan lembu tu nanti.... muehehehe.... Ingat ni matador ke apa..... Matador tu memanglah suka kena sondol2 ni. Mesti matador ni mantop gilerr, sampaikan lembupun ikut terkesima. Huahuahua.....



Kanda.....di mana kau berada.....hahakkk...

Agak2nya la kan, siapa yang duduk kat montot lembu tu ekk. Ehh.... maksud aku, negara mana la yang melekat kat tempat tu. Tapi untung gak duduk kat situ, sebab nanti ekor lembu tu boleh main kipas2 halau lalat..... kuikuikui....

Aku nampak dah aku kat mana. Mesti la aku ada kat tempat yang paling best..!! Kat mana agaknya tu..?? Opkos la kat gear box.... hakhakhak.... (sambil buat hentakan kaki.... gambate... gambate... gambate....)

p/s: Dunia sudahpun ada di badan lembu seolah2 ingin memberi gambaran bahawa dunia sekarang ini sedang dikuasai oleh lembu2 yang petah berkata2.... Oooppsssss.....!!! (sambil menampar mulut sendiri padahal jari yang menaip..!!)

6 Tukang Tembak:

cHeRyNa PiReS said...

akak...akak...sabar jelah!
sha dok terkekeh2 nieh...hehehe...kalaulah lembu keling kat sini ada peta, sha akan bulatkan kawasan tpt sha berada.

suka sangat lembu nieh merayau2...abeh keta, kadang2 nak berjalan pon penuh taik lembu! tuh belum masuk lagi kes dia makan bunga tuh.

ArmaniWhite said...

akak ni merapu ea..kena sondol lembu kang baru taw...hua3

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> Sha...ekekekeke....ni mesti makin sepet mata dia gelak2 ni kann...Tu la, gmbr kecik sgt la...kalau beso leh gak akak tanda tmpt duduk akan skang ni....hikkk...

taik lembu kt kg akak lg banyak....sampai kete dh takleh nk ngelak dah....main redah je la.....pastu nnt ada bunyi...plepekkk....haa...tu maknanya taik lembu dah kena lenyek la tu...hahaha....

~Kak AZZ~ said...

Nami~> manade merepek...betul la tu....Nami ni mesti tak nmpk tmpt dia duduk skang kt peta tu.....

takmo la kena sondol dgn lembu....tambah2 kalau lembu tu tanduk dia tajam gilerr....sakit woo kalau kena....huahuahua...

larikkkkkkkk...........

chimera said...

saya dok kat depan lebu tu... atas kuda sambil pegang tali pastu pusing2 pusing2.. pastu lempar, pastu tali tu terjerut kat leher lembu tu.. pastu saya heret bawak balik... semelih utk raya korban pun bagus ni... byk isi nih...

~Kak AZZ~ said...

cHime~> wakakakaka.....mentang2 la dia tu hero, manjang nak menang je....

ok gak buat korban.....boleh la bg akak tang gear box tu hehe....


*DIA yg menciptakan segala-galanya...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »