Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, November 13, 2009

AKHIRNYA....

Assalamualaikum.....

Fuhhh....tarik nafas jap. Lega rasanya bila baju2 ni dah siap. Punya la
lembab giler aku nak menyudahkan baju2 ni. Bukan masalah cuaca
yang lembab, tapi masalah aku sendiri yang teramat la malasnya nak
menjahit. Nasib baik kastemer aku ni jenis tak kisah, sampaikan dia
sendiripun tak ingat berapa helai baju yang dia hantar.....hahaha.....


Nak padankan butang dengan warna bajupun ambil masa.....huhu...



Okay tak blouse yang aku jahit ni.... Bagitau dengan jujur ya....(nyuruk japp...)

Aku sekarang dalam proses menyiapkan baju kurung dia pulak. Kena
buat cepat2 ni sebab dia nak pakai raya haji nanti. Dah la kain dia tu
ada batu. Nak kena kutil dulu batu2 tu. Kang kalau terkena kat mesin
aku, abeh patah jarum. Nak kena caj lebih ni.....muehehehe....




p/s: Boleh tak sesiapa bagitau aku berapa harga bagi sehelai blouse
macam kat dalam gambar tu, harga sepasang baju kurung biasa/riau,
dan harga sepasang kebaya highneck. Aku nak compare dengan harga
yang ada kat sini...Bukan harga redimed ya. Ni harga tempahan/upah.
Macehh....
.

6 Tukang Tembak:

cHeRyNa PiReS said...

kena tanya mak. tapi sha selalu beli dalam RM40-RM60.

sha rasa akak kena masuk blog nieh. budak nieh ada kedai baju kat seremban:

http://mizfantasy.blogspot.com/

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> Sha....yg tu harga ready made kan....Akak cuma nak tau harga upah yg tailor amek utk baju2 yg akak sebut tu...

*tu blog Linda=LP Lum kan...hehe...

~LP Lum~ said...

ahaks~ dah ciap jugak baju2 2 eik kak?? xde ar akak jait mato... :)

kalo kat area PD, blouse tempah lebih kurang dlm RM30-RM45 ikut jenis kain.. kalo kain lembut, laie mahal...

kalo baju kurung biasa area RM40-RM55 itupun ikut jenis kain gak.. kalo sutera laie mahal.. kalo yg kena wat lining double rege...

p/s : sy jual baju redymade aje kak azz... xde ambik tmpahan... kak sha n mak dia customer tetap kedai sy... :)

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Linda....wahhh....akak amek upah takde la sampai camtu skali. Harga skang ni pun dorang dh bising2 kata mahal... Pastu dorang siap canang kt org lain kata akak amek upah mahal... So, org yg lain tu pun tak berani nak hantar...Tak baik kan camtu....huhu...

*apa nama kedai Linda tu...nnt bg akak add kedai tu kat FB ehh...nnt kita cet pvt okay... Mana tau kot2 boleh sign MOU lps ni.....ahakk...

hatim a.r said...

kalo ikut cara jahitan ala-ala bernard chandran ni den sanggup bayar cincai 3460 ringgit ah wakakaka.tak tau la kak azz tak pernah pulak tanye mak brape dia bayar slalu.tapi tak sangke plak akak pandai mnjahit.raye taun depan tempah baju melayu kek akak jela.harga adik bradik 20 inggit dh ah ;P

~Kak AZZ~ said...

Hatim~> kakakaka....akak ni dulu anak murid si bernard tu la....tu yg jahitan lebey kurang je tu...huahuahua...Nanti2 tanya la mak ehh, akak nk compare je sbb org kt sini bising2 kata akak amek upah mahal...sodih denn...

Akak amek kursus jait ni lps benti keje dulu....Kalau baju melayu 20 hengget tu takat baju takdo kocek la yoo....suar pun takdo okay...dh supo mcm baju kurung lak....tp baju kurung up sikit la dr 20hengget tu....hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »