Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, November 20, 2009

JIKA AKU BERANI....?? ANDA BAGAIMANA....??

Assalamualaikum....

Aku cuma nak tanya je kepada semua yang bertandang kat sini. Tak
kisah la samada korang tu bloggers ataupun bukan, follow blog aku
ataupun tidak. Aku hanya sekadar nak tau je pendapat korang. Dan
siapa tau, pendapat korang itu boleh memberikan tahap keyakinan
yang tinggi kat aku...dan wanita yang lain juga...

JIKA AKU BERANI...
1) Aku akan panjat bumbung rumah aku dan baiki segala kebocoran
yang ada. Apatah lagi di musim2 hujan ni, habis hitam siling rumah ni.

JIKA AKU BERANI...
2) Aku akan menampar mulut2 orang yang sesuka hati mengata,
menghina dan memburuk2kan aku dan keluarga aku...hahaha....

JIKA AKU BERANI...
3) Aku akan terima siapa saja yang datang meminang tanpa berfikir
panjang...

JIKA AKU BERANI...
4) Aku terima je saranan mak aku untuk beli kereta dengan duit dia
padahal aku takut memandu walaupun ada lesen...huuwargghhh...

JIKA AKU BERANI...
5) Aku akan pergi mengembara seorang diri ke merata dunia. Ni nak
ke bandar sorang2 pun takut...Kalau terpaksa je barulah pergi...Citt..

JIKA AKU BERANI...
6) Aku nak jadi artis tak kira la samada jadi penyanyi atau pelakon.
Boleh masuk tv....hehehe...

JIKA AKU BERANI...
7) Aku nak masuk program Biggest Loser tu. Boleh ramping macam
kerengga...uhukkk...

JIKA AKU BERANI...
8) Aku nak botakkan kepala macam.....macam....macam....entah...!!

JIKA AKU BERANI...
9) Aku nak menyelam ke dasar laut. Nak berenang2 bersama2 dengan
jerung tukul. Berlumba dengan dolphin2 yang cute tu....alahaiii....

JIKA AKU BERANI...
10) Aku nak bela harimau bintang ataupun singa. Auuuummmmm....!!!

JIKA AKU BERANI....
Suara2: Jangan nak melalut la. Engkau tu penakut sebenarnya. Cakap
je lebih....

Aku: Errrkkkk.....huuwaaa.....(bukannya nak bagi motivasi...hohhh...)

p/s: Anda bagaimana?? Adakah anda seorang yang mempunyai tahap
keberanian yang melampau?? Ataupun ketakutan yang terlampau2..??
Ataupun sekadar berani mengingati masa lampau??
.

12 Tukang Tembak:

AzwaZynal said...

Yang nombor 1 tu saya berani kak. hehehe

~Kak AZZ~ said...

Azwa~> wahhhh.....berani manjat2 ni ekk....Boleh la panjat bumbung rumah akak pasni....hehe...Tapi badan Azwa kecik molek takpe la manjat....kalau akak manjat abeh patah tangga....huhu...

AzwaZynal said...

hehe. mmg suka bab panjat2 neh.. :p
kecik molek kak?? akak je la yg ckp saya cam tu .. kekeke.
saya taun neh asek kena bahan je ngan mbe2 sebab dah meningkat scr mdadak tumbesaran nya neh. hehe

Tijah said...

den kan kak...kok xdo komitmen xdo keluago mmg dah keluar jln2 tengok tompek org. jgn la poie tompek maha2 cam london new york tu sumo. poie la vietnam ko, telen ko, indon ko. mmg best kak...teraso insap eh tengok tompek org daif tak cam tompek kito

ArmaniWhite said...

kaka azz penakot eh? saya pon penakot.. takot sgala2..berani bila dilanda kemarahan yg melampau je.haa..kalo tgh marah sgt, buat apa pon jadik berani je..hihi

Erna said...

Kak AZZ....ha ha ha...akak tak bolih nak jawab sumo e tu...sobab e KITA SERUPA...ha ha..akak pun orang kato penakut..tu orang kato...diri sendiri akak raso macam borani yo..macam yo la...memang tak ponah jalan sorang...kok suroh akak poi somban tu naik bas..pun akak takuuuut.akak pun ado lesen keto dah 20 thn umor lesen tu..tapi idup an yo lah..tak ponah guno pun...ha ha..

~Kak AZZ~ said...

Azwa~> hehe...kecik la sikit dari akak yg gebuz ni kott...hikk....

akak kan kalau panjat2 ni takut sikit la....sbb badan berat kan....takut terus teperosok dlm tanah je huhu...Kalau takat panjat kusi tu boleh lg la, tu pun kena kusi batu or kusi yg keras2 la...hahaha...

wahh...ni cuti lama2 ni makin mendadak la naik badan tu, tmbah2 skang musim ujan....lapooo je....:)

~Kak AZZ~ said...

Tijah~> tu la dio tekau....akak ni nak kato ado komitmen tu takdo la sngt....tp disobabkan ponakut tu la yg buek semuo impian tak menjadi tu...

agak2 ehh nak kono poie kursus kek BTN kot....takpun poie kek Dusun Tuo tu haa....kok ado pacat mau meghaung akak...ekekekeke.....eeiii.....i hate pacat n lintah...

boto la tu....maghin abg akak poie Indon, dio kato kosian mem amek tgk org2 kek situ....sampai merayu2 nk mintak makan...untung na bona la kito kek sini cukup segalo2 ehh tekau...

~Kak AZZ~ said...

Nami~> huhuhu....akak mmg penakot la yangg....kalau marahpun tak pnh lg nak pukul or tampar org....paling2 pun mulut je yg bising....marah sampai ketar2 suara.....lepas tu konpem akak yg nangeh balik....=(

huwaaa.....apsal la akak tak jadi askar macam arwah abah ekk.....kalau tidak mesti akak berani mcm heroin G.I Jane tu.....huhu....

~Kak AZZ~ said...

Erna~> kakakakaka......akak ingat an akak sorang yo yg ponakut...ghupo2 ehh ado geng....samo la kito, lesen akak sekali idop an 5 tahun....ni tahun dopan baghu nk kono idop an balik...tp bawak ehh idak nyo adoo....omak dah bising2 dh....ontok yo la....hehe...

*akak ni takut jalan sorang2 bukan ehh apo tekau, takut kono ngurat ngan bangla yoo....ekekekeke....

cHeRyNa PiReS said...

IKA AKU BERANI...
2) Aku akan menampar mulut2 orang yang sesuka hati mengata,
menghina dan memburuk2kan aku dan keluarga aku...hahaha....

--> yang nieh dr dulu sha nak buat tak buat2 kak. kang buek kang masuk lokap pulak seyyy...adoiii...

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> Sha...tu makno ehh bolom boghani laie la tu....hehe...

*tu la kan...kok tak kono masok lokap, buleh yo kita buek samo2 kojo ni...huhuhu...(mcm la aku ni berani sgt...hikk...)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »