Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, November 25, 2009

RESEPI DARI NORA SI TERONG COMEL.....Tenkiu...

Assalamualaikum....

Ni aku sertakan resepi yang kawan aku bagi. Kawan aku ni ada ambil
kursus/belajar untuk membuat cupcakes ni. Tapi aku belum sempat nak
mencuba lagi resepi ni. Tengok la esok atau lusa.... kalau aku rajin, aku
buat la ya....huhuhu...

CUPCAKES COKLAT

Bahan2 A:

2 cawan tepung serbaguna
1 cawan serbuk koko
2 sudu teh baking powder
2 sudu teh soda bicarbonate

Bahan2 B:

2 cawan gula halus
1 cawan minyak masak
2 biji telur ayam

Bahan C:

3/4 cawan air panas

Cara2nya:

1) Ayak kesemua bahan2 A dan masukkan ke dalam satu bekas.

2) Di dalam bekas yang lain pula, gaulkan kesemua bahan2 B sehingga
rata/sebati.

3) Kemudian campurkan kedua2 bahan A dan B. Gaul/pukul sama rata.

4) Akhir sekali barulah dimasukkan air panas (C).

5) Selepas itu barulah masukkan adunan ke dalam mangkuk kertas.
Kemudian bolehlah dibakar sehingga masak selama lebih kurang 15-20
minit.

p/s: Ada tak sesiapa yang nak cuba buat resepi ni. Aku rasa korang
patut mencuba resepi ni dulu. Kalau menjadi dan gebu je cupcakes ni,
nanti jangan lupa bagitau aku ehh....muehehehehe....
.

4 Tukang Tembak:

Erna said...

salam kak aZZ...nanti akak cubokan yo...tapi lopeh rayo la..hari mantai tak sompeklah..banyak kojo nak buek..nak buek kuah kacang la..kek la kan...nasib keenwood akak dah 18 taon umo e bolih jalan lai..walau pun gerak e dah slow...kalau tak susah gak nak kombang putih telor tu kan..he he..cube resepi yang memulo dulu...ikut turn la..kan ..kan...

maiyah said...

cup cakes ni mmg meriah kao tgh hiasannya yg warna warni, tak pernah buat pun.. mkn je :D

~Kak AZZ~ said...

Erna~> hahaha.....cubo jangan tak cubo....

Tu la kan...nasib baik boleh guno lg mixer tu....selow pon selow la..janji dio buleh jalan....kalau tak mau gak longuh tangan nak mukul2 tolo ni...hehe...

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~> kannnn.......tapi kdg2 ada gak cupcakes yg cantik bagai nak rak....pastu bila rasa....makaihhh tak sedap langsung...dgn hiasan aising yg terlampau manis sampai tak lalu nak makan...

*Saya suka cupcakes yg simple/biasa je....dh orgnya pun simple la pulak kann......dan single jugok...hua3...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »