Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, December 29, 2009

DON'T SAY A WORD...!!!

Assalamualaikum....

Muahahahaha.... Hambekkk....!!! Kan aku dah mula tayang gambar makanan dah. Tu la, sape suruh kata aku GEMOK. Aku ni kalau orang kata aku GEMOK, makin banyak aku makan. Lainkali, cakap je la aku ni SLIM macam kaki bangau, konpem aku kontrol aku punya makan. Sebabnya, aku mesti TERASA di sebalik perkataan SLIM tu.... Dan bila kita TERASA, sudah semestinya kita akan cuba menyangkal dan berusaha untuk mendapatkan apa yang tersirat di belakang ayat tu kannn.... hohoho....

Maka, terciptalah sarapan untuk pagi ni. Siapa2 yang terasa lapar tu, cubalah godek2 kat dapur tu ya... Jangan nak terhangguk2 je sepanjang masa kat depan skrin korang tu... ekekekekeke... Jangan marah haa....kehkehkeh...


3 biji telur yang dipukul manja.....hikhikhik...



Roti yang dah siap disapu planta....



Celup roti dalam telur dan goreng dengan sedikit planta...(Ini adalah kuali abah aku masa dalam tentera dulu.... Antik ni hoccay...)



Tadaaaaaaaa........dahpun siap. Sonang bai tu....ekekekeke.



Akhir sekali taburkan lebihan telur yang dijadikan telur hancur ke atas roti.. Sungguh mabelesss.....i tell you.....muahahaha...


p/s: Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari.
Buat baik berpada2, buat jahat jangan sekali.
Sekali air bah, sekali pantai berubah.

Jangan jadi seperti enau di dalam belukar, melepaskan pucuk masing2...
.

10 Tukang Tembak:

Si budak Aboi said...

MENU FEBRET ABOI !

~LP Lum~ said...

humang ai kak... western lak pepg mcm nie... :)
den kalo yg western nie air liur den lmbat nak kecur... kalo tempatan nie sonang aje kecurnya... ;)

maiyah said...

ni yg wat perut berkeroncong hehe.. sdp tau mkn roti goreng ngan telur tu

Erna said...

salam kak Azz..
waaaa...buek aka toringin nih...nak poi boli roti jap..

hatim a.r said...

ok harini brekpes western esok try buat nasik lemak daun pisang pulak bg lagi meleleh kitorg tgk =)

siap peribahasa bagai part last tuh mengalahkan karam singh waliah post akak yg ni

~Kak AZZ~ said...

Aboi~> hahaha....sila amek bau je ehh...hehe...

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Linda....tu la kan...akak ni buatkan je utk org kat umah ni...makan sekeping je...totap nak kono makan nasik jugak....maklum la akak ni org kampong...hehe...

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~> mmg sedap.....lagi2 taim panas2 suam tu.....pastu pekena lak dgn neskepi panas2....perggghhh....hehe...

~Kak AZZ~ said...

Erna~> haha...sila2 boli roti gardenia...yang godang tu yoo....bnyk sikit isi ehh...

~Kak AZZ~ said...

Hatim~> wahahahaha....part nasi lomak ni akak serender....mmg fail...kalau lulus pun tang rebus telur je....huhu...


Karam singh walia tu idola baru akak tu....jgn tak tau lak...kakakakaka....

*peribahasa tu kena ingat jugak...sbg panduan....:-)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »