Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, December 11, 2009

Fuhhhhh!!! PENATNYA MENGGENTEL...kehh3...

Assalamualaikum....

Aku baru je selesai buat kuih siput. Aku tak jadi nak gunakan mesin tu sebab adunan untuk kuih siput ni lembik sikit dan ianya tak sama dengan adunan untuk kulit karipap hari tu. Nasib baik la kat rumah ni ada 2 ketul acuan untuk menggentel tu. Maka kekal la nama kuih siput dengan nama asalnya....kuih guntingpun tidak....apa lagi kuih mesin....hakhakhak....

Korang tengok je la gambar2 yang baru aku ambil ni. Gelap sikit la gambar2nya sebab satu lampu je yang menyala, yang lagi satu tu tak nak pulak menyala. Macam tau2 je kuih siput aku ni buruk rupanya... huahuahua....


Nasib baik la ada anak dara cilik 2 orang ni. Seronok betul dorang menenyeh dan menggentel......hehehe...



Beginilah caranya untuk menenyeh dan menggentel ya kawan2.... (Gentel aje la....cantik ke buruk ke....tak kisah....janji sedappp......ahakk....)



Kakakaka.....dan inilah rupanya kuih siput yang telah siap digoreng. Akupun tak tau la ni siput sedut ataupun siput gondang. Tapi bukan siput bab* hoccay....no...no...no......



Bila dah masukkan dalam balang ni takde la nampak buruk sangat rupa kuih siput aku ni kan....kan...kan....ekekekeke....


p/s: Biar buruk rupa asal sedap rasanya. Apa bendanya yang sedap tu...?? Lu fikirlah sendiri.....!!! Muahahahahaha.....
.

6 Tukang Tembak:

maiyah said...

kene bila kunyah ranup mmg marii

Erna said...

memang takdo rupo siput la azz.tapi tak po..dah masuk perut..samo yo..yang ponting sodap..

Si budak Aboi said...

kak AZZ aboi reti gentel buat muih siput tue..hehehe!

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~> haha...betol2.... Masyukkk....hehehe...

~Kak AZZ~ said...

Erna~> hehehehe....tu la pasal...buruk na bona ghupo sipot ehh...sipot pun tak ngaku sodaro kalau cmni...ekekeke...

Kdg2 kalau tengok kuih yang cantik2 ni mesti kita fikir kuih tu sedap je kan...pastu bila dah terkena, baru la kita serik...

moralnya....don't judge the book by it's cover......ceeewaaaahhhhhhhh.....hahaha...

~Kak AZZ~ said...

Aboi~> hahaha bagos la kalau camtu, boleh la tolong mak masa raya nnt....Ringan sikit keje mak tu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »