Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, January 3, 2010

AKSI SI KUCING: MAHU tapi MALU

Assalamualaikum.....

Kali ni tiada cerita atau bebelan yang nak dikongsikan. Cukuplah sekadar menempek gambar anak dara aku yang nakal ni... Anak dara..?? Muahahahaha.....

Tidur atas katil sape tu.....huhuhu..... Boleh pulak tak jatuh tu... adehhh....




Dah penat main kejar2, akhirnya terlelap atas tilam depan tv.....ekekekeke... Padan muka takde sape nak layan...



Sengaja je dia koyak2kan kertas surat khabar tu untuk tarik perhatian aku yang tengah ngadap laptop kat sebelah tu.....hohoho...



Wajah ibu dan anak... Seiras tak wajah kitorang berdua....wakakakakaka.....ngukkksss..!!


p/s: Adakalanya kucing lebih mengerti akan kesedihan yang menimpa diri tuannya. Alangkah indahnya jika kucing ini pandai berkata-kata, memujuk hati dikala duka.... Ada waktunya, aku terasa mahu menjadi seperti malu2 seekor kucing..... meooowwwwww..... :-)

6 Tukang Tembak:

maiyah said...

kuang kuang kuang mahu ker.. kalo mahu tapi malu jwbnya tak dapek nnti hehe :D

shahdiana said...

apa yang sadis sangat tu kak azz???
tak mo sedih2 tau...nikan dah taun baru..semangat baru ye...hehehe sambil motivate diri sendiri...

Erna said...

dah syok..menatap gambar anak dara yang comel tu..tetiba..tengok2 kek bawah...ado pertanyaan yang menggolikan ati..ado2 yo azz ni..

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~> kwang...kwang...kwang....apo nak dikato......huhuhu...

~Kak AZZ~ said...

Shahdiana~> hahaha.....sedih tu kena ada....nnt kalau suka je takut tak hengat donia lak nanti...hehe...

*pon tgh nak motivate diri ni...huhu...

~Kak AZZ~ said...

Erna~> Kak Erna.....hehehe....comel kan anak dara sey.....

hahaha.....soklan tu biaso la tu....nak kaber line sobona ehh tu....hua3...

yg ponting, ado org gumbira....dah dapat pahala sbb menggembirakan org....betol tak...hekk3...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »