Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, January 14, 2010

SAJA JE NAK CERITA....hikk3..

Assalamualaikum....

Semalam aku sibuk mengemas bilik. Entah kat mana silapnya, almari baju aku diserang hendap oleh segerombolan semut hitam. Habis semua suku sakat dia bawa masuk dalam almari tu. Pastu dorang siap buat projek pulak tu... Punyalah banyak telur2 dia melekat kat dinding almari baju tu. Ada pulak yang cerdik sikit, buat projek dalam beg kertas aku yang penuh dengan novel2 cinta. Cissss.... konon2 nak cover malu la tu kan.... muahahaha...


Stok kain batik mak aku. Kalau jualpun okay gak ni... hehe... Dan juga semut2 hitam yang dah kena sembur... Padan muka...hohh....

Kemas punya kemas, jumpalah beberapa benda yang akupun dah hampir lupa kat mana aku simpan. Antaranya ialah.... jengjengjeng... tengok je la gambar2 ni ya.... ekekekeke....




Ujian memandu aku pada September 2000. Dapat markah 17/20 sebab ada 3 kesalahan. Lepas dapat lesen langsung tak bawa kereta dah. Punyalah penakut... huhuhu...



Kamera adik aku. Dia ni jenis yang suka buang2 duit dengan benda2 macam ni. Aku simpan je la sebab aku tak pandai nak guna yang Canon tu... muahahaha.....(Ricoh tu aku tau la guna...)



Ni dia... Crosstich aku yang dah lama terbengkalai. Baru je siap separuh iaitu setengah meter kain tapi kos dah hampir mencecah rm300. Sekarang ni lagi la mahal harga benang tu. Sebiji benang yang sebesar jari manis mak aku tu pun harga dia dah dekat dua hengget. Kalau sebesar jari manis aku mau cecah empat hengget kottt.... hua3 (Apsal lak kata sebesar jari mak aku..?? Sebab...jari mak aku tu kecut sikit dari jari aku....kuang3..)

p/s: Letih la..... Sekian, terima kasih.... ekekekeke...
.

10 Tukang Tembak:

maiyah said...

wah jadi pembunuh gak ye.. nape x bwk kete.. rugi tau

ArmaniWhite said...

wahhh..kamera yg 1st tu sikit tahun lg leh masuk kategori brg antik..

annie said...

Salam, banyaknya kain batik... nasib baik tak dibaham eh kain2 tu. Klu tak nayooo..

Erna said...

kalau dah semut berumah betangga dalam almari..memang la..banyak tol keje nak kena buat..

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~> hahaha....mmg sy pembunuh semut nombor satu....tak suka semut....geli....huhu...

takut la bawak kete, lagipun kete takde, cmner nak bawak....hahaha...

~Kak AZZ~ said...

Nami~> muahahaha....dengan tuan2 diapun masok kategori antik tu nanti...

~Kak AZZ~ said...

Annie~> wassalam....entah la, mak ni mmg suka kumpul kain batik tapi dia pakai yang dah lusuh2 tu...

Kann....seb baik semut tu belum sempat buat sarang dalam kain2 batik tu semua...

~Kak AZZ~ said...

Erna~> Kak Erna.....tu la pasal....mula2 sembur dgn ridsect, pastu kena pulak hilangkan balik bau racun tu...memang banyak masa abeh kat situ je....

jahat tawww semut2 ni....mencikkk....hehehe..

Tihara said...

salam kawan..

banyak nye kain batik..pastu jumpe lak harta karun..hehe

~Kak AZZ~ said...

Tihara~> Wassalam Tihara....ni bukan harta karun lg ni....ni dah kira harta berkurun dah ni...hehe..

btw...thanx ya sudi singgah dan komen...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »