Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, February 22, 2010

KENALI KARAKTER MELALUI TARIKH LAHIR

Assalamualaikum....

Info ni aku ambil dari Mingguan Malaysia keluaran Ahad, 21 Februari 2010. Sekadar ingin berkongsi sahaja dan jangan sesekali mempercayainya. Jika ada persamaan, anggap sahaja itu hanyalah kebetulan. Dan apa yang telah ditakdirkan ke atas kita, itu merupakan suratan Illahi...

1 haribulan:
~> Si dia berjiwa seni dan gemar bersantai sambil menenangkan fikiran. Ajaklah si dia bersantai di persisiran pantai.

2 haribulan:
~> Anda boleh mengharapkan pemberian sejambak bunga atau patung beruang kerana si dia berjiwa romantik. Pada peringkat awal, dia malu2 kerana takut dikecewakan. Mulakan perhubungan sebagai teman rapat.

3 haribulan:
~> Sikap si dia sukar diramal. Lalu anda harus bersedia menghadapi sebarang kemungkinan. Si dia gemar melancong atau berkhemah yang menyebabkan si dia kekurangan masa untuk bersama anda.

4 haribulan:
~> Kurang yakin dan takut mencuba sesuatu yang baru. Apa kata, setiap kali si dia bercadang melakukan sesuatu perkara, berilah sepenuh sokongan kepadanya.

5 haribulan:
~> Selalunya si dia gemar memendam perasaan. Walaupun menyukai seseorang, sukar baginya untuk berterus terang.

6 haribulan:
~> Si dia umpama magnetik. Semua orang sukakannya. Dia ringan tulang dan bersedia membantu sesiapa sahaja.

7 haribulan:
~> Cepat panas baran dan mudah mengeluarkan perkataan tidak sepatutnya dilafazkan hingga menyinggung perasaan orang lain. Ada kalanya boleh menimbulkan persengketaan.

8 haribulan:
~> Si dia agak pendiam dan sukar didekati. Si dia hanya berbicara jika kena pada topiknya.

9 haribulan:
~> Pandai mengambil hati dan penyayang. Tapi awas, ramai gadis/jejaka yang mengejarnya. Ini bermakna anda mempunyai ramai saingan.

10 haribulan:
~> Jujur, berterus terang dan berusaha mendapatkan apa yang diingini. Si dia mudah disenangi dan anda pula harus pandai mengambil hatinya.

11 haribulan:
~> Mementingkan kerjanya dan ada kalanya sampai melupakan kehidupan sosial.

12 haribulan:
~> Lebih bersikap sederhana. Tidak suka memikirkan hal remeh temah. Bagi mereka, yang penting adalah kerjaya dan soal masa depan.

13 haribulan:
~> Tegas dalam membuat keputusan. Mungkin kali pertama mengenalinya, seseorang akan cepat merasa bosan. Namun dia seorang yang penyayang.

14 haribulan:
~> Berjiwa penyayang dan sukakan kanak2. Si dia juga mementingkan keluarga.

15 haribulan:(ehemmm......ehemmmm....):
~> Suka memendam rasa. Sering mengukir senyuman, namun di hatinya siapa tahu..??

16 haribulan:
~> Garang!! Walaupun garang, ada kalanya dia punya sikap romantik dan penyayang. Tidak hairanlah lelaki jenis ini amat sukar didekati.

17 haribulan:
~> Lembut namun tegas dalam membentuk keharmonian perhubungan.

18 haribulan:
~> Berkebolehan melukis dan kreatif. Banyak menghabiskan masa terluang dengan hobinya ini.

19 haribulan:
~> Mudah tersinggung dan agak manja. Si dia suka jika anda melayannya seperti bayi. Melalui lirikan dan senyuman manja anda, sudah cukup untuk menawan hatinya...

(selebihnya tu dari 20-31 haribulan, cari sendiri la ya....hehehe...)
.

10 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

alah... den punya xde...... nie xadil nie... :)
nie mendatangkan marah nie... :p

Tijah said...

ai 19. hikhikhik

kucinsiam said...

salam kak aazzzz...
saya 8...
emmm kebetulan yang tepat !

=)

Erna said...

seb baik akak punyo tarikh lahir ado..tak masok dalam tarikh yang soh arik sendiri tu..he he..

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda.... hehehehe.... Penjelasan sudah diberi kat fesbuk yaa... Harap bersabar menunggu...hikk3...

~Kak AZZ~ said...

Tijah~> 19 ehhh....patot la asek makan bubur McD yoo kojo ehh....bayi laie ekau ni ghoman ehh.... wakakakaka....

~Kak AZZ~ said...

Ween~> wassalam Ween.... No 8 ehh... Ni utk Ween ke utk D yg nombor 8 ni... hikhikhik...

tenkiu singgah dear...mwahhh3...

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> hahahaha.... golak sey baco komen akak ni kak... hehehe.. Ado yg samo tak dgn apo yg dicakapkan tu... Tontu ado gak sikit2 yg mongono kan kakk...

amie said...

yeayy!!!
saye 1 hb..
hikkk

~Kak AZZ~ said...

Bubu~> wahahahaha....1 haribulan ehh... patot la gedik semacam je....ekekekeke...

gedik + kreatif = gedif....hua3...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »