Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, February 28, 2010

KENALI KARAKTER MELALUI TARIKH LAHIR...(sambungan....)

Assalamualaikum....

Seperti yang dijanjikan, hari ni aku sambung balik semula
entry yang tergantung tak bertali hari tu... hehehe.... Harap2 lepas ni takde la orang yang merajuk lagi ehh.... ekekekekeke.... Seperti biasa, jangan percaya sangat kerana semuanya adalah kebetulan sahaja ya... ..


20 haribulan:
~> Tenang dan bersahaja. Adakalanya jika menghadapi situasi mencemaskan, riak wajahnya tetap tenang tetapi tidak hatinya.

21 haribulan:
~> "Angin" tidak menentu tetapi masih boleh dikawal. Gemar bersantai/melepak di cafe sambil mendengar muzik rentak perlahan.

22 haribulan:
~> Agak emosi dan sukar mengawal perasaan. Tetapi jiwanya mudah cair dengan pujuk rayu.

23 haribulan:
~> Ego dan pentingkan diri sendiri. Si dia juga amat mementingkan kawannya.

24 haribulan:
~> Takut menghadapi kekecewaan mungkin disebabkan kisah silamnya.

25 haribulan:
~> Gembira dan gemar berlawak.

26 haribulan:
~> Si dia mudah dipengaruhi. Jangan terkejut jika dia mempunyai "koleksi" kekasih...!!!

27 haribulan:
~> Walaupun nampak ganas, sebenarnya dia berjiwa sentimental. Jangan pula anda mengambil kesempatan ke atas dirinya.

28 haribulan:
~> Si dia suka memerintah. Anda perlu tahu mengawal perasaan sekiranya si dia bersikap begitu pada anda... (adik aku ok je... haha...)

29 haribulan:
~> Gemar bertukar pasangan. Renungan manja anda dapat mencairkan si dia.

30 haribulan:
~> Boros berbelanja terutama "menyolek" kereta kesayangan. Jika boleh, beri nasihat supaya dia mengawal perbelanjaan dan simpan duit untuk masa depan.

31 haribulan:
~> Gemar bergaya dan pentingkan keterampilan. Si dia juga sukakan gadis/jejaka yang ada personaliti...

p/s: Pantun dua kerat untuk hujung minggu ni.... muahahaha....

Pinggan tak retak, nasi tak dingin....
Orang tak hendak, cari je la yang lain...

"Sayangi diri sendiri adalah lebih baik daripada menyayangi orang yang tidak tahu menghargai kasih sayang yang kita berikan kepadanya...."
.

4 Tukang Tembak:

kaykaygal said...

hiiii. first time visit ur blog, terasa terpanggil nak kome. sebab macam ala2 terlebih kebetulan je post karakter melalui tarikh lahir ni. saya memang boros berbelanja huhuhuuuu

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe... den dah xmajuk dah... amacih ar... tp den xsetuju.. katanya den nie byk "koleksi"... nie yg den begang aje nie... :))

~Kak AZZ~ said...

kaykaygal~> hehehe...mekasih la sudi komen yaa....

Terkena ehh... harap2 lps ni pandai2 la kawal diri dari terus menjadi boros berbelanja ehh....hehe...

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda... Dah tak majok ehh...elok la tu...hehehe...

*wakakakaka...kalau tak betul watpe lak nak geram....hahaha...rilek saja sudah....huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »