Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, March 8, 2010

PANAS YANG SEMAKIN PANASSSS....... gggrrrrr.....

Assalamualaikum....

Panasnya la sekarang ni. Duduk dalam rumah dengan kipas angin berpusing 24 jam pun masih terasa bahangnya. Rumah aku (mak aku) takde aircond, dan akupun tak minat nak pasang aircond ni walaupun ada 2/3 orang adik beradik yang suruh pasang. Dorang tu suruh pasang je, tapi lepas tu bila masing2 dah balik, bilnya mak aku yang bayar... Mana boleh tahan... Lagipun tak bagus guna aircond selalu, nanti badan jadi lemah... Pandai2 je aku buat kenyataan palsu.... muahahahaha...

Ni bukan nak cerita pasal aircond ke apa ke... Ni haa, cuba la korang tengok bahana yang ditinggalkan oleh kucing jantan jiran aku ni.. Hampess sungguh kucing tu. Itu belum lagi masok bab taik kucing aku yang bersepah2 kat ruang tamu masa kena serang dek kucing jantan tu. Jenuh aku mengutip taik tu, pastu mengemop lantai yang berbau hancing. Dan sekarang ni, 24 jam kucing jantan tu memekak keliling rumah aku. Naik pening aku dibuatnya.. adehh..

Kadang2 dia masuk kat dalam rumah aku ni semata2 nak menekel kucing2 betina yang ada ni. Dan yang paling aku hangen, bila mak aku bagitau kat jiran tu yang kucing jantan dia tu buat perangai, selamba je jiran aku tu cakap.. "ya ke Citam yang buat.. Citam tu baik je...".. Depan engkau memang la dia baik... Sebab tu la ada peribahasa alim2 kucing ataupun malu2 kucing...!!! Mengong punya orang...!!!





Haiiyaaa..... melopong sudaaaa.... Bahang dari atap zink tu masuk kat dalam bilik jahit aku ni...



Pokok keladi ni baru je nak membesar, dah kena sondol... huhuhu...


Kerja aku semakin bertambah sekarang. Asal dengar je suara menggatal kucing jantan tu, cepat2 aku bangun halau dia balik. Agaknya la, macam ni kot perangai orang yang gila talak. Pagi petang siang malam dok mengegeh je. Haiiihhh... tak sanggup aku jadi sampai macam ni sekali...

p/s: Terima kasih la pada korang semua atas sokongan untuk cerita yang tergantung tu. Buat masa sekarang ni, aku belum lagi ada idea untuk menyambung cerita tu. Nampak gayanya, aku kena masuk dalam gua tempurung balik semula ni... hahaha.....

(Komen2 korangpun aku tak sempat nak balas. Aku tengah blank dan blur laa.... Jangan marah ehhh.... ekekekekeke....)

10 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

wah wah... nmpaknya cuaca pnas telah mmpengaruhi kepanasan atie akak trhadap kucen jntan itu ya?? ;p

alah, kak, bg aje ar dia +kan bilangan keturunan dia.. :)

hatim a.r said...

akak angkut kucing tu pi klinik pastu mandulkan die habes citer.dh jiran tanak btanggungjawab kan..

Erna said...

ganeh nye kucing..dah la paneh..dia mengganeh pulak..hati pun ikut la paneh ye azz..

cHeRyNa PiReS said...

kucing pon paneh skang kak...kucing sha asek tido dalam bilik air. moyok..sabarlah ye!!!

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda.... huhuhu.... memang bikin ati panas la kucing tu.... Ni pon masih dok memekak keliling rumah ni haa.... dah pukul 1 pagi pon lom tido lg dia... Kalau tengah gatal memang camni la jadinya... huhuhu...

~Kak AZZ~ said...

hatim~> tak kuasa aiihhh nak angkut kucing orang... Dah tu kita lak yg kena bayar kos klinik tu... Baling je dgn selipar kalau dia dtg lagi...

Kejam tak.... hahaha....

Bukannya kena pon kalau baling, kucing tu pandai ngelak.... cissss....

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> hahaha... cmtu la nmpk gayo ehh kak.... monyirap yoo ati ni haa...

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> Sha, kucing akak lak tido ateh simen... abeh di bawak ehh anak2 yg kocik2 tu tido ateh simen skali....

masih sabar lg ni Sha... tp mulut bebel je la kojo ehh.... lotihhh....

kucinsiam said...

salam...
mmg panas semacam,kak...
agaknya BUMI da MARAH sgt ngan manusia..kemungkaran amat berleluasa..

sobs

~Kak AZZ~ said...

Ween~> wassalam Ween....

Bukan agak lagi....

Memang dah MARAH dah pon...

huhuhu... apa nk buat....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »