Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, April 17, 2010

KONPEM SEDAP PUNYA LAA... hahaha...

Assalamualaikum.....

Ini adalah resepi ciptaan aku sendiri. Siapa yang nak mencuba bolehlah ambil resepi ni kat blog dapo aku ehh... Kat sini aku cuma tempek gambar je... muahahahaha.... Kalau malas nak pergi kat blog dapo tu, korang tengok je la gambar-gambar ni... Takkan tak terliur kot.... ekekekeke...



Masa agar-agar ni mendidih...



Menunggu untuk sejuk sebelum dimasukkan ke dalam peti ais...



Inilah hasilnya setelah dikeluarkan dari peti ais.. Nyummm3... haha...

Nota sengal: Pandai tak aku masak...?? Muahahahaha.... :p

Nota bernas: Jangan selalu sangat makan kat luar. Tak bagus untuk kesihatan minda...

10 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..memang kompem sedap..azz..memang pandai masak..tak bagi tau pun akak tau azz..pandai masak..

cHeRyNa PiReS said...

haishhh...akaklah anak dara contoh terkini! kalau sha mesti tak sempat nak buat agar2 macam akak nieh. cayaklahhh!!!

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

den sokong komen kak sha... :)
nak hrapkan den, mkn blh ar... tlg perabis kan aje... :))

hatim a.r said...

sedap eh saya slalu gak buat agar2.ikut je instruction belakang kotak hehe

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> hehehe... boleh la tahan sedapnya kak, sampaikan abg saya yang cerewet pasal makan ni dok tanya agar2 ni ada lagi tak.. hehe...

Masak tu boleh la sikit2.. sedap tak sedap tu bergantung pada org yg makan tu la.... huhuhu...

~Kak AZZ~ said...

Sha~> alaaa.... Sha bz kojo sbb tu tak sompek nak buek...

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda.... hahaha... okay gak ado tukang makan ni... Kok tak sodap pun kono perabihkan jugak tauu.... haha...

~Kak AZZ~ said...

Hatim~> ooo.. yang tu jelly kann.. Akak tak pnh lak cuba beli yg dalam kotak tu... Tapi lembik sikit kott jenis camtu...

Akak salu beli dadih segera tu je.. perasa cappucino sangat sedappp... hahaha..

eT said...

sedapnyer...kalo kene gaya rajin mmg jadik jek..hehe

~Kak AZZ~ said...

eT~> Tu la masalahnya... sbb rajin ni susah nak datang... hehehe...

Btw thanx ya singgah komen kt sini... :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »