Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Thursday, August 19, 2010

TERBAIK WOKKKK...!!!

Assalamualaikum...

Blackout lagi. Naik jelak dah dengan benda macam ni. Tapi nak jugak bagitau walaupun dah selalu sangat berlaku. Sebab apa..? Sebab aku dah geram tahap gaban dah dengan TNB kawasan aku ni. Dalam minggu ni, setiap hari ada je bekalan letrik terputus. Malam kelmarin misalnya, tengah-tengah mengadap juadah berbuka puasa, letrik dah padam sekali. Pastu hidup balik. Pastu padam lagi. Hidup balik. Begitulah seterusnya sehingga padam kali kelima dan tak hidup-hidup dah. Lebih kurang empat jam lepas tu baru bekalan pulih kembali. Dan siang tadi berlaku lagi sekali. Apa la masalahnya ehh. Takkan la takde usaha untuk mempertingkatkan kualiti. Kalau selalu sangat macam ni (memang selalupun), cepat la jahanam barang-barang letrik kat rumah aku ni. TNB nak ganti ke semua barang-barang yang rosak tu nanti? Memang TERBAIK laa perkhidmatan korang setakat ni... pheeewwww....!

Terbaik dari TNB.. Duduk dalam gelap mengadap lilin sambil mengipas hati yang panas... :-)


Terbaik dari laman. Pokoknya dahpun kena buang gara-gara nak cat semula tembok tempat dia menjalar... Sengaja tunjukkan raga yang cacat tu... ;p



Terbaik dari kebun belakang rumah. Yang tak baiknya sebelum aku makan rambutan ni, aku kena gigit dengan semut api dulu.... :(


Terbaik hasil tanaman dari tangan mak aku. Gumbira sungguh tatkala beliau memetiknya... =D


Terbaik dari ladang ternakan aku.... ha...ha...ha...ha...


Aku kata: Aku dah tak tau nak makan apa masa berbuka dan masa sahur. Selera dah mula menurun. Harap-harap dapat la turun berat badan dalam sekilo dua... Berangan aje la kerojenya yaa... =))

2 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..kat pejabat akak dah seminggu dah..padam..ada..pada ada..lima ena,m kali..akhirnya..terbakar terus main suis kat opis..

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Tu la masalahnya kak... Benda2 cmni la yang selalu menjadikan kerja kita tertangguh...

Sabar aje la kann... huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »