Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, September 29, 2010

KENALI KAREKTOR ANDA MENERUSI...????

Assalamualaikum...


Kalau kita rajin jalan-jalan, maka dapatlah kita jumpa sesuatu yang baru. Mungkin benda tu baru bagi kita, tapi dah lapuk bagi orang lain. Pada aku samada baru atau lama, itu tak penting. Apa yang penting adalah aku kongsikan apa yang aku jumpa semasa berjalan-jalan malam tadi. Bukan jalan kaki, cuma jalankan jari je... ekekekeke...

Jom tengok apa yang aku jumpa. Lepas tu nilailah sendiri ya. Jangan takde yang nak mengaku dah la... kehkehkeh....

KENALI KAREKTOR ANDA MENERUSI KENTUT...!!!
Haaaaa...??? Hahahahaha....


ORANG YANG TAK JUJUR:
Orang yang terkentut tapi menyalahkan orang lain..
(Ko kentut ehhh... Padahal dia yang kentut...)

ORANG BANGANG:
Orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam...
(Dok uhhh... uhhh.. uhhh... je kerja dia..)

ORANG YANG BERWAWASAN LUAS:
Orang yang tahu bila harus keluarkan kentut..
(Tabik springgg la kat orang cmni... ;p)

ORANG SENGSARA:
Orang yang nak kentut tapi kentut tu tak nak keluar..
(Kesian ehh lak haaiiihhh... =D)

ORANG YANG PENUH MISTERI:
Orang yang terkentut tanpa diketahui oleh orang lain..
(Ni mesti jenis muka selamba je ni... ahakk..)

ORANG GELABAH/GUGUP:
Orang yang nak kentut, tapi tiba-tiba je dia tahan kentut dia tu..
(Konon-konon ternampak Lady Gaga la tu... terus kentut tu malu nak keluar....)

ORANG YANG PERCAYA PADA DIRI SENDIRI:
Orang yang selalu beranggapan bahawa kentutnya berbau harum..
(Kalau makan telur takde maknanya kentut tu nak wangi...)

ORANG SADIS:
Orang yang terkentut di atas katil tapi selepas tu dia kibaskan bau kentut tu kepada orang/katil sebelah...
(Hampehh je kann... kakakakaka...)

ORANG PEMALU:
Orang yang terkentut tanpa bunyi tapi lepas tu merasa malu sendiri...
(Spesis ya auuwww... auuwww... la ni... kannn.... )

ORANG YANG PANDAI MENYUSUN STRATEGI:
Orang yang menyembunyikan kentutnya dengan ketawa terbahak-bahak agar orang lain tak dengar bunyi kentut tu...
(Bau kentut tu ko nak sorok kat mana wehhh... hahaha...)

ORANG BODOH:
Orang yang terkentut tapi lepas tu menyedut bau kentutnya sendiri...
(Memang sah la bodoh piang...)

ORANG PELIK:
Orang yang kentut sambil menahan bunyi kentut tu...
(Keluar bunya treettt... tett... tettt...)

ORANG PERAMAH:
Orang yang tak kisah jika mencium bau kentut orang lain...

ORANG YANG TAK SUKA BERGAUL:
Orang yang kalau nak kentut secara sembunyi...

ORANG ATHLET:
Orang yang kentut dengan sepenuh hati...
(Siap meneran sampai keluar urat lagi...)

ORANG JUJUR:
Orang yang mengaku dia terkentut...
(Weiii korang... Aku terkentut laa... kehkehkeh...)

ORANG CERDIK:
Orang yang boleh meneka siapa yang terkentut melalui bau yang dikeluarkan..

ORANG MALANG:
Orang yang nak kentut tapi keluar taik....
Wakakakakakakakakaka.... Memang malang sungguh laa...


Nota Aku: Jangan bagitau orang lain apa yang korang makan. Nanti dia dapat detect bau kentut korang tu... muahahahaha...

12 Tukang Tembak:

Fakhrur Razi berkata said...

hahaha terkena kot tafsiran nih xD
xbani nk ckp yg mne satu
huahua

en_me said...

ghitewww..

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

ahaks~ lawak seh... apa pun... ada gak tergolong dlm group yg di senaraikan tu... =))

ckLah@xiiinam said...

JAdi pakar kentut lah pulak kakAzz!!!


He..he..


Gurau je ya!



(Segan lah pulak nak panggil kakAzz...entah2 ckLah lagi tua dari tuan rumah ni!)

miss chekleen said...

Ya Allah kak.sakit perut dah ni tahan gelak..
hampir2 tak sempat benapas..hadeilaa..
akak,akak dapat PhD jurusan pengajian kentut ke?hahaha(gurau je kak..lawak betul post ni)

kak Erna said...

azz..alahai..takdo ko cito lain..hehe..tak pasal2 mengenali berbagai ragam kentut pulak ari ni..ish3..

~Kak AZZ~ said...

Fakhrur Razi~> Hahaha... Malu2 lak dia nak pilih yg mana satu...

Btw, tenkiu singgah dan komen ehh... =)

~Kak AZZ~ said...

en_me~> ghitewww ler gamaknya... hehe..

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Wassalam Linda... Ada ehh.. yg mana satu agaknya tu... Ntah2 lebih dari satu kot... hahahaha...

~Kak AZZ~ said...

ckLah~> Hahaha... gitu la nampaknya... Bukan senang nak jadi pakar di antara pakar ni... hehe...

**Panggil je akak ni Kak AZZ... Dah memang akakpun... =)

~Kak AZZ~ said...

chekleen~> Haaaa... Tu gelak2 tu jangan sampai kuar kentut lak ehhh.. ekekeke...

PhD bidang kentut ni takde kat U mana2 pon... huhuhu...

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Apo salah ehh kak.. Semuo org tokontut... Kucing pon kontot tauuu... Kontot kucing lagi la busuk dr kontot kito2 ni haa... hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »