Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, October 14, 2010

EKSOTIK vs EROTIK: Pandangan kita mungkin berbeza...

Assalamualaikum...

Perhatikan kesemua tiga keping gambar kat bawah ni...
Apa yang pertama sekali akan anda fikirkan..??
Selera...?? Nafsu..??
Pandangan kita mungkin berbeza..
Berbeza mengikut jantina masing-masing...
Kenapa agaknya ya..??


Perhatikan buah betik ni. Bagi pandangan seorang wanita, lebih-lebih lagi yang bergelar isteri ataupun ibu, mereka lebih memikirkan ke arah selera. Maksudnya, pelbagai resepi yang terlintas di fikiran mereka tatkala melihat buah betik yang lebat sebegini. Ada yang berfikir nak buat kerabu betik la, masak lemak betik mengkal la, buat jeruk la dan macam-macam lagi. Semuanya difikirkan untuk memenuhi selera sebuah keluarga.

Pandangan seorang lelaki pula..?? Tak kira la peringkat umur bagaimanapun mereka, apa yang mereka fikirkan juga adalah selera, namun selera itu bercampur nafsu. Sebab apa..??
Kerana mereka selalu membayangkan akan mendapat pasangan yang mempunyai payu dara sebegini. Kalau tidak, mana mungkin mereka selalu berkata..."fuiiyooo... selambakkkk...!!!"
Tak percaya...??? Tanya aje pada mereka ini... =D


Ini pula buah terung pipit. Kihkihkih... Jangan gelak yaa dengar nama ni. Namanya mungkin berbeza mengikut daerah. Ada yang panggil terung berembang. Kaum hawa juga akan berfikir ke arah selera. Terung ni masak lemak cili padi campur dengan ikan masinpun sedap jugak ni. Manakala kaum lelaki pula akan berkata..."Apasal pulak nama dia terung pipit..? Mana ada pipit kecik macam ni...". Boleh pulak dia bayangkan macam tu... hahahaha...


Begitu juga dengan gambar buah mangga ni (gambar recycle). Orang perempuan mesti suka sangat dalam bab-bab mencicah buah mangga ni, terutama sekali wanita yang mengandung yang mempunyai selera berbeza. Pelbagai resepi boleh direka dengan menggunakan mangga muda. Pandangan orang lelaki pula bagaimana agaknya ya..?? Seperti buah betik juga, mereka akan selalu berkata.." Elehhh, ko punya tu kecik je macam buah mangga... Tak best langsung...". Tentu korang pernah dengar ayat sebegini... kann... Jangan tipu laa... ;p


Aku kata: Kalau dah namanya selera, pastu bercampur pulak dengan nafsu, pokok kelapapun dikatanya cantik... Silap-silap haribulan, pokok kelapa itu yang dipeluk dan diciumnya... Sungguh erotik...!!! Auuuwwww.... kuikuikui...

2 Tukang Tembak:

kak Erna said...

salam azz..macam boleh bacao yo apao yang akak fikirkan..memang raso nak masak cili api botik ngan ayam yo ni..ish2 azz ni tau2 yo dio..mintak sebijik..nak buek gulai..

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Wassalam kak..

Hehehe... Mesti la saya tau kak... Dah telek dalam air dah tadi... haha... Akak kok nak amek 10 bijikpun takpo kak... Saya tau akak rajin masak... =)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »