Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, November 21, 2010

BERSABAR BILA SAKIT... HILANG SABAR BILA DISAKITI...

Assalamualaikum...

Penyakit lama aku datang balik...
Tapak tangan kiri aku krem... dan sakit sangat...
Tak boleh nak menggenggam...
Nak pegang gelaspun tak boleh...
Mulalah rasa nak menangis je...
Memang dah nangis dah pun... huhuhu...
Menangis sorang-sorang je la... Tak bagi orang nampak.. =)
Aku rasa mungkin sebab aku tersalah makan...
Takpun terlebih makan.... ahakkk...

Sabar aje laa... =D

Sebenarnya aku dah lama tak makan daging lembu...
Apa lagi organ dalamannya macam hati, perut atau paru...
Tapi raya korban baru-baru ni aku makan la sikit hati tu..
Dagingpun aku makan jugak..
Dah mak aku masak, takkan la aku nak tengok je... kannn...
Tambah pulak semua tu kegemaran aku..
Lebih-lebih lagi kalau daging fresh tu dibuat 'lompap'...
Gulpppp... Sehingga menelan air liur dibuatnya...

Sabar aje la... =D

Sekarang ni nak menjahitpun tak boleh... Stop dulu...
Dengan sakit pinggang tak hilang lagi...
Rasanya dah malas dah nak buat kerja rumah...
Kalau tak buat, siapa pulak yang nak buat?
Bab memasak ni mak aku yang selalunya buat...
Aku tolong mana yang perlu je...
Mujur ipar aku turut menolong... Ringan la sikit beban.. :'p
Dah anak-anak dia nak makan, kena la rajin membantu di dapur... Ya tak..?
Tapi bab-bab mengemas, menyapu, mengemop ni semua aku yang kena setelkan...
Orang lain tolong jugak laa...
Tolong sepahkan... Tolong serabutkan... Tolong tengok...
Tensen giler aku...

Sabar aje laa... =D

Kadang-kadang aku rasa macam nak lari je dari rumah ni...
Dah rasa macam orang gaji je...
Orang lain yang buat sepah...
Aku jadi tukang kemas..
Orang lain yang serabutkan kain baju yang dah siap bersusun rapi...
Aku yang jadi tukang lipat dan susun semula...
Penat dah mulut membebel...
Kadang-kadang bebelan tu bertukar menjadi makian...

Sabar aje laa... =D

Sebab apa..?
Sebab sakit hati laa...
Bila hati dah sakit, aku buat tak tahu je dengan semua benda..
Lantak la rumah nak tunggang terbalikpun..
Lantak la kalau pinggan mangkuk penuh dalam sinki...
Lantak la nak jadi apapun.. Aku tak ambil tahu...

Dalam apa-apa hal, aku yang selalu dipersalahkan...
Kadang-kadang hilang jugak sabar aku ni..
Dulu kadang-kadang je hilang sabar ni...
Tapi sekarang takde nak sabar-sabar lagi dah...
Takde masa dah aku nak kontrol rasa geram aku tu...
Aku tempik je...!!
Peduli la kalau ada yang nak terasa hati ke... kecik hati ke... apa ke...
Hati orang je yang aku nak jaga...
Hati aku camner lak..?
Pigiiidaaahhh...

Sabar aje la... =D


Aku kata: Bila dah sakit, semua isu turut berbangkit... Itupun masih ada lagi orang yang buat-buat tak faham dengan masalah kita. Nak sabar lagi ke dengan orang macam ni..? Entah laa... Sabar aje laa.... =D

4 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

byk kan bersabar eik kak... :)

kak Erna said...

azz..tak tau apa nak cakap..akak pun selalu hilang sabar kalau dah memanjang yo bersepah..tapi..akak tak do sapo nak diharapkan..memang sendiri kono settle kan..

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Wassalam Linda...

Kalau tak sabar, dah lama dah terima pinangan orang.... ;p

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Tu la kan kak... Lotih jadi ehh bilo tgk asek bosepah yoo... Sakit ati... sakit mato... sakit dado.. sakit jiwo gak kadang2 tu... huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »