Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, December 1, 2010

TIN KOSONG: Kuat bunyi sebab takde isi... :-)

Assalamualaikum...

Sekadar tempek gambar je ni...
Testing kamera enpon baru... **jobo ehh lak haiihh... ;))
Malas la pulak nak menaip cerita yang panjang berjela..
Rajin pulak keluar rumah selepas hujan berhenti... =D

Klik sana... klik sini...
Sambil tersipu-sipu malu..
Asal ada je orang lalu, terus sorok enpon kat dalam poket seluar... ngehngehngeh...
Line clear, klik balik semula...
Macam mana la nak join team TERJAH ni...
Haaisshh... Ruginya.... =)

Layan...

Ros kampung. Berbau harum dan tahan lama. Tidak seperti ros kacukan yang takde bau dan mudah layu.. =)


Sebelum mekar...


Selepas mengembang... Cantik tak bunga ni..?


Selepas hujan... Ada orang kata ni gambar pisang keling... Padahal ni adalah tunggul pokok okid liar... hahaha... **Pisang keling tu cmner..?


Kalau tak kenal yang ni, tak tau la apo nak dikato... Bagi penampar boleh..??


Menundukkan wajah tanda bersyukur disirami hujan... Alhamdulillah...


Seksi...!!!


Bunga raya... Cantik sangat spesis ni... Sebelah kiri tu kawasan rumah kampung aku...


Aku kata: Jobo = eksen = berlagak giler.. Dan jobo tu bukannya jubur/dubur yaa... Tak baik tau mencarut.. Apa lagi menjolok... :)

8 Tukang Tembak:

kak Erna said...

ha ha ha..jobo..dapek henpon baru..asek klik sanun sini..he he..
azz..akak kalau cakap jobo tu..masa dok selangor dulu..tak de sapo pun paham..

ANATI SOKI said...

skrg dah susah sgt nk carik bunga ros yang btol2 wangi.. kat cameron.. bunganya cantik2..tp baunya... plain.. T__T

kakpah said...

la.. kalau kau tak cakap akak ingat tu pisang gak..

osah jobo e kau dapek henpon baru ni kihkih...

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

ahaks~ mau jolok sape tu kak?? =))

sy ada tanam orkid kacukan.. petalnya kaler merah darah ngan sebiji mcm kain baldu.. tapi hnya takat seminggu aje.. walaupun bnganya bila mekar sebesar tapak tangan.. :)

ps : kak, ambik ar gmbr rose tu closed up.. boleh tagged kat sy... ^.6

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Tu la tu.. Jobo ehh mcm la enpon tu mahal bona... hehe...

Org lain ingat jobo tu jubo kak... huhuhu...

~Kak AZZ~ said...

Anati Soki> Kannn... Bunga2 ros kat CH tu macam takde bau je... Walaupun takde bau, laku gak bunga tu, mahal lagi... Menunjukkan orang lebih suka pada kecantikan luaran je... =)

Byw, thanx sudi singgah dan komen.. Nnt datang la lagi... ngehh3...

~Kak AZZ~ said...

Kak Pah> Hahaha.... Nasib baik sy cakap tu tunggul pokok okid.. Kalau tak, ramai jugak yang tertipu... hehe...

Sosokali jobo takpo dohhh... huhuhu..

~Kak AZZ~ said...

LP Lum> Wassalam Linda... Nak jolok siput bab* laa... Habis rosak bunga ros akak tu... ;)

Sayang 1000 kali sayang... Bunga yang cantik tapi tak tahan lama... huhu..

Akak dah tagged dah... Harap berpuas hati... :-)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »