Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, January 25, 2011

BUKAN ITU... BUKAN INI... Tolonglah...

Assalamualaikum...

Nak tanya sikit ni...
Terpulanglah kalau nak jawab ataupun tak...
Takde paksaan di sini...
Yang ada hanya kerelaan semata-mata...
Aauuuwwww...!!
Mak tak rela nyahhh...

http://www.emocutez.com

Sebelum tu kena la copy paste "perbualan tanpa suara" ni dulu...
Apa tu..??
SMS laa... haha...

http://www.emocutez.com

Hari tu aku dapat sms dari nombor yang tak dikenali. Mungkin orang tu ada simpan nombor aku, tapi aku tak simpan nombor dia. Mungkin juga aku ada nombor dia, tapi tu nombor lain sebab dia ada banyak nombor. Lagi pulak semua nombor dah hilang gara-gara enpon aku rosak hari tu. Rasanya aku dah mintak dah balik semula nombor yang hilang tu dekat orang-orang yang berkenaan. Mujurlah ada fb, so dapatlah aku berhubung dengan dorang. Mana-mana yang aku tak mintak tu, kenalah faham sendiri. Maaf la ya sebab aku ada alasan aku sendiri...

http://www.emocutez.com

Dia: Good nite syg. Salam.

Aku: Sape ni? Giler ke apa dok syg2 kat org tak kenal.

Dia: =) salam.slmt pg.br bgn ke? Ish ish.

Aku: Dh lama bgn. Ni sape ni? Kang aku lelong nombor ni kang. Out.

Dia: Jgn la lelong.dosa. Out jugak.bye.take care.

http://www.emocutez.com

Hehhh... Maaf lagi sekali ya. Aku paling pantang bila aku tanya siapa, tapi dia tak nak jawab. Aku tak berminat nak teruskan "perbualan tanpa suara" tu. Buat bazir kredit aku je. Kalau betul-betul kenal aku, bagitau je la nama tu. Apa hal pulak nak sorok-sorok. Panas pulak hati aku dengan orang camni... haiihh... Mujur la ada kipas...

http://www.emocutez.com

Jangan ingat bila hantar mesej yang ada kata-kata sayang ni aku akan layan sepenuh hati walaupun aku tak kenal siapa. Jangan ingat aku akan melonjak kegembiraan sampai kepala cecah siling bila orang yang aku tak kenal dok panggil aku sayang. Jangan ingat bila aku ramah dengan orang, terus ada yang anggap aku murah. Tolonglah, aku tak berminat nak bela anak ikan. Baik aku bela anak kucing, boleh jugak dia tolong tangkap cicak...

http://www.emocutez.com


Aku kata: Musuh yang paling sukar untuk dikenali adalah musuh dalam selimut. Walaupun kita berkongsi selimut yang sama, itu tidak bermakna bahawa kita juga akan bermimpi perkara yang sama... Oleh itu, sila jangan kongsi selimut ya...http://www.emocutez.com.. lalalala....

6 Tukang Tembak:

mie said...

tu dia..
ada secret admirer tu..
ehehheeee

naurahschooleaver said...

(: saya rasa , jangan reply dulu , rileks kak hheeh

kakpah said...

ado oghang sesajo nak monyakat kau tu. Bagi peluang duo tigo kali lagi. Kok tak maun de ngobaan sapo de, ekau lelong yo nombo tu kok laku...

~ Kak Azz ~ said...

Mie>

Haha.. Tak nak la secret2 admire ni.. Letih nak layan..

Thanx singgah sini ya..

~ Kak Azz ~ said...

Baby Naurah>

Memang tak layan dah... Malas.. hehe...

~ Kak Azz ~ said...

Kak Pah>

Maleh la nak tanyo bagai hehh... Kok dio paham bahaso, jawab yo la.. Kok tak, babaiii... hehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »