Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, January 26, 2011

POTONG BUKAN SEBARANG POTONG... kehkehkeh,,

Assalamualaikum...

Sejak 3 hari ni aku asyik memotong kain je...
Beginilah selalunya bila mood memotong tu datang...
Dan aku akan ambil peluang dengan sebaik mungkin bila mood "baik" tu muncul... hehe..

http://www.emocutez.comTepuk amai-amai ehh... ewah.. ewah...ewahh...


Masih ada lagi saki baki kain kastemer yang belum selesai aku potong. Penat wehh bila motong kain ni. Dah la buat kerja berdiri, naik krem betis gedabak aku ni haa.. =D

Elehhh, penat lagi orang yang kerjanya motong getah tu kann...
Tapi sekarang ni harga getah melambung-lambung naik wooo...
Melantun-lantun si lantun tu kena lantun. Hahaha...
Jadinya, takde la penoreh terasa penat sangat kottt. Ye la, kira berbaloi la berjalan dari sebatang pokok ke sebatang pokok bila hasilnya amat memuaskan... Betul tak..??

Aku dah pernah masuk kebun getah laa...
Aku jugak dah pernah kutip getah sekerap...
Mujurlah aku tak pernah jumpa anak rimau ni....http://www.emocutez.comhaa... Kalau tidak, konpem tak cukup tanah aku berlari...

http://www.emocutez.com... Hiiyaaappp...!!!


Lagi best sebab aku jugak dah pernah mesin getah keping tu...
Guna mesin licin dengan mesin bunga...
Seronok sangat bila tiba nak bekukan getah tu...
Masa tu takde la rasa busuk je bau getah tu...
Naper ehh...???

Mula-mula orang yang tua yang banyak pengalaman akan curahkan getah cair tu kat dalam takung, pastu letak cuka getah, pastu digodek-godek dengan kayu, pastu kaup dan buang buih-buih getah kat atas permukaan tu. Bila dah beku, terbalikkan takung, barulah masukkan kat dalam mesin yang licin dulu. Kasi gelek sampai nipis. Akhir sekali barulah mesin dengan mesin bunga pulak dan sidai la sampai kering. Betul kot proses ni sebab akupun dah ingat-ingat lupa dah...

Sekarang ni dah tak masuk kebun getah dah...
Bila pindah sini, masuk ladang sawit la pulak...
Lagi besar cabarannya, tapi sabar aje la...
Kat mana-manapun ada dugaannya... kannn...
Harungi aje la dan kini semuanya alhamdulillah...

http://www.emocutez.comNyanyi lagu Syukur by Raihan... :-)

Yang pahit itu tidak akan selamanya pahit...
Yang manis itu tidak akan selamanya manis...
Biarpun tidak kaya, itu sudah memadai daripada meminta-minta...

http://www.emocutez.com

Dan sekarang aku cuma bekerja sebagai tukang jahit kampungan je...
Takpe la, ini jalan yang aku pilih...
Namun kadang-kadang tu mendengus jugak...
Kehkehkeh...

Aku cuma jahit baju orang perempuan je...
Dan baju Melayu untuk adik beradik, ipar duai aku je...
Namun begitu, tak sanggup pulak aku kalau disuruh jahit yang ni...
::
::
::
::
::
Sikit lagi...
::
::
::
::
Lagi sikit je... hehe...
::
::
::
::
Okay... One more step...
::
::
::
Jeng... jeng... jeng...
::
::
::
::
::
V
TENGOK APA TU... hahaha....
Tutup mata wehhh.... ;))

Aku kata: Bukan senang nak senang. Bukan susah nak susah. Kalau tidak boleh nak menyenangkan, sekurang-kurangnya janganlah menyusahkan.. Setuju..?? Hmmm... =D

2 Tukang Tembak:

Wahida said...

hahaha...

tengah totop mata la ni..

ngeeee.... ~__^

~ Kak Azz ~ said...

Wahida>

Hahaha... Wahida sorang je yg berani komen.. Org lain malu cmpo takut nak komen... ;)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »