Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, April 30, 2011

Kate and William: The Legend of Cinderella and Prince Charming..

Assalamualaikum...

Semua orang dok sibuk tempek gambar perkahwinan gilang gemilang ni. Maka, akupun nak la menyibuk jugak. Nanti takde la dikatakan blogger yang ketinggalan walaupun sebenarnya memang dah ketinggalan sehari... kehkehkeh...

Aku tak dapat tengok masa upacara ni berlangsung semalam (29/04/2011) sebab aku keluar bandar. Aku sempat tengok sikit je upacara tu bila sampai ke rumah. Takpe la, nanti boleh tengok kat youtube... 

Lambaian Cinderella...

So sweet.. =)

Akhirnya berjaya jugak aku tackle Willie ni... kehkehkeh...

Pasangan ideal... Moga bahagia selamanya...

Cantiknya... Simple but nice...

Ke bawah DYMM...Tetamu kehormat dari negara kita, Malaysia...

Apa pandangan korang tentang gambar dan majlis ni..? Pandangan aku, baju pengantin si Kate ni lagi berganda-ganda kesopanannya jika nak dibandingkan dengan baju pengantin para artis kita. Takde la nak dedah sangat. Siap cover lagi bahagian dada tu dengan kain lace yang cantik tu. Artis kita..? Selagi boleh dedah, semua nak didedahkan sampai tersembul-sembul sana sini. Dosanya pergi kepada si suami. Isteri belum lagi tunaikan tanggungjawab tapi suami dah dapat dosa isteri tu dulu..

p/s: Semoga William akan terus setia dengan Kate dan tidak menjadi seperti Charles... Kesian Lady Diana.. huhuhu...

2 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..cantik pun dia tak leh lawan lady D..mertuo dio kan..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Yo laa.. Tapi masing2 ado kolobihan.. Lady D tu jadi ikutan sebab pesen rambut dio tu.. hehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »