Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, June 7, 2011

Breeppp...!!! Breeppp...!!!

Assalamualaikum...

Breeppp...!!! Breeppp...!!!

Kali ni takde cerita pasal makan-makan...
Pasal resepipun takde jugak..
Rehat dulu la dari masak-masak ni..
Penat woooo asyik duduk dapur je..
Berlengas sana-sini... huhuhu...

Kali ni nak tempek pasal gosip lak...
Tapi bukan pasal gosip tarian lucah yang sedang hot diperkatakan tu ya..
Maaf la, aku tak minat nak panjangkan gosip murahan macam tu...
Biar aje la blogger lain yang beri pandangan serta pendapat masing-masing...
Mudah-mudahan si perlaku akan sedar jugak nanti...

Jom baca kisah ni...
Dah nak kawen dah minah ni..
Mudah-mudahan berbahagialah hendaknya serta berkekalan selamanya...
Amin...

Tahniah Farah... Breeeppp...!! Breeppp...!!

PETALING JAYA: Penyanyi dan pengacara Farah Diana Anuar, 26, mengakui berdebar menghitung hari untuk bergelar isteri pada 15 Julai depan.
Dia yang mengikat tali pertunangan dengan seorang usahawan pada 25 Disember lalu terpaksa mempercepatkan tarikh pernikahan mereka atas permintaan pihak lelaki.
"Perasaan sangat berdebar terutamanya apabila majlis tersebut dipercepatkan, majlis yang sepatutnya bulan September tetapi terpaksa diawalkan atas sebab tertentu dan sudah tentu sekarang semua sedang kelam kabut buat persiapan.
p/s: Aku lebih rela duduk berjam-jam mengadap laptop untuk mencari resepi yang best untuk diterokai... :-)

8 Tukang Tembak:

Cikgu Fikri said...

wah..
tahniah utk fara..
minat dia masa kat af2 dulu..
sekarang dh bertudung..
Alhamdulilah..
lepas nak kawin plak tu..
Alhamdulilah.. :)

Acik Erna said...

azz..akak tengok gambar maso dio tunang tu.
azz..samo la kito..akak pun suko ngadap laptop..suko cari resepi..buke tah bilo..he he..

SyahmiFikri said...

warg!!

melepas la kali nie..

takpe2.. rozita che wan still ada.. hehee

kakpah said...

tak sompek nengok n3 ekau sebolum ni. wah.. buek karipap gardenia ekau yo. sonang kan?
err. pasal gosip tarian lucah tu.. akak ni kotingalan ni..haha..

~ Cik Azz ~ said...

Cikgu Fikri>

Alhamdulillah... Ada hikmah disebalik tiap perubahan yg dia lakukan.. Amin..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Wahh... akak tengok kek mano tu kak..? Sy tak tengok lagi ni.. Tunggu gambar dio nikah je la nnt.. hehe..

Tu la kak, kito ni rajin copy paste resepi, tp buek ehh tak bilo2.. haha..

~ Cik Azz ~ said...

SyahmiFikri>

Amek la RCW tu...

hmmm.......

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Ha'ah kak.. Duo kali dah buek karipap roti tu...

Elok la akak kotinggalan pasal tarian lucah tu kak.. Kok akak tau lobih awalpun bukan ehh dapek apo2pun... Dh ghamai org bg nasihat kek dio, tp dimaki ehh balik.. Lantak dio la haiiihh.. huhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »