Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, June 9, 2011

Licin woooo...!!!

Assalamualaikum...

Licin woooo...!!!

Apa yang licin..?
Jalanraya ke..?
Ke kepala dah botak..?
Ke dompet dah kosong, sampaikan duit silingpun licin...?
Ataupun rumah dimasuki pencuri...?
Ohh tidak...!!! Huhuhu....

Semua tu takde kena-mengena ya..
Yang licin tu adalah dua jenis makanan yang aku buat semalam ni haa...

Pagi semalam aku buat dadih laici. Petangnya pulak, aku buat lagi roti bersosej tu untuk kali yang ketiga. Anak sedara aku yang sorang ni tak balik lagi masa aku buat untuk kali pertama dan kedua dulu tu. Kesian pulak kat dia sebab dia dah tengok gambar roti tu kat fb aku. Maka, akupun buatkan la untuk dia merasa. Kena la adil dan saksama untuk semua, kann...

 Dapat 51 cup...

 Aku letakkan buah laici potong kat dalam dadih ni.. Tu yang dorang suka sangat tu..


Ni pulak roti yang aku buat untuk kali yang ketiga. Kali ni takde dah nak masukkan kat dalam bekas aluminium tu sebab nak percepatkan proses pembakaran. Habis roti tu melimpah-ruah sebab papercup aku ni jenis lembik, so melepet la dia bila takde cover... haha..


Yang ni atas permintaan anak sedara pompuan yang sorang tu.. Dia tak suka letak sayur dengan keju...


 Tengah ngapp roti pilihan dia yang takde sayur + keju tu.. Si kecik kat belakang tu cakap 'good'.... :P

 Dia cari sosej kat dalam roti tu. Terpaksa makan roti tu dulu, baru dapat makan sosej.. Padan muka... =))

 Ini memang jenis pemakan... Membujur lalu melintang patah, semua jalan... hahaha...

p/s: Alhamdulillah, syukur atas rezekiMu ini Ya Allah... :-)

12 Tukang Tembak:

FieSajewp said...

Roti tu cambest je..
camne na wat yekk..??
home made bread eh?

ceritasekupang said...

nampak sedap :terharu

miss ct said...

Assalamualaikum kak azz..
bestnya...terliur pula... semlm, ct wat blueberry cheese tart.. tp xdelah dpt buat byk mcm akak..=)

Cik Ina Do do Cheng said...

cik azz tak kan dorang je dapat, cik ina punya mana? makan puding laici ni sejuk sodap.anak sedara ko memang model terbaek, buat cik ina terliur.

kakpah said...

wah wah.. makin ghajin ekau azz. kakpah semalam buek ghuti gak. caghik resepi lam buku yang melambak2 tu ha. tapi tak beghapo jadi..huuu..

Aimi dan Pakcik Hashim said...

terliur

~ Cik Azz ~ said...

FieSajewp>

Ha'ah.. Roti ni home made... Resepi ada kat blog dapo akak.. Rajin2 la mencari ya.. hehe..

Tenkiu singgah dan komen.. Nanti singgah la lagi tau... hahaha...

~ Cik Azz ~ said...

Ceritasekupang>

Err... apsal lak ko terharu...

Pelik gak ni.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam CT..

Wahh... Pandainya buat tart tu.. Akak acuan tart tu pun takde lagi ni.. huhuhu...

Kongsi2 la resepi tart tu CT... Boleh..?

:-)

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Tak sempat nak bagi kat orang dah licin dah Cik Ina... hehehe... Kena buat lain kali laa... Betul tu, dadih ni kena makan sejuk baru sedap...

Budak2 ni mmg suka bergambar.. Untung amek model budak2 camni, upah dia buat kuih2 je... hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Iyo ghajin ehh kak.. Sementaro budak2 ni ado... Esok luso masing2 dah nak balik dah... Takdo lagi la entry masak2 ni.. hehe..

Kok monjadi resepi baru ghuti akak tu, nnt lotak kek blog dapo akak tu yoo.. Sonang sikit sey nak godek ehh.. haha...

~ Cik Azz ~ said...

Aimi dan Pakcik Hashim>

Sian kat ko... Tak dapek den nak nolong ehh dohh...

huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »