Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, June 1, 2011

The making of 'muffin pisang bercoklat..' =)

Assalamualaikum...

The making of 'muffin pisang bercoklat..' =)

Baru selesai bersilat kat dapur.. haha.. Takde la.. Mana ada bersilat. Rileks je buat muffin ni sorang-sorang kat dapur tanpa gangguan... Aku tunjuk gambar aje la ya. Resepi dan cara penyediaannya macam biasa la, ada kat blog dapo aku tu.. :-)









p/s: Selamat menjamu mata ya kawan-kawan. Nak ajak menjamu selera tu memang payah la, kan... kehkehkeh...

16 Tukang Tembak:

Cik Ina Do do Cheng said...

Azz tajuk ko menyengat cam making filem pun ada. cam ni bolehlah menerai letak cip cokelat plak tiru cam ko.azz ajar wat apam dot.boleh

Acik Erna said...

azz..sesekali bia la menjamu selero pulak..asek menjamu mato yo..

Angah said...

cantiknye muffin tu..mesti sedap..

SyahmiFikri said...

wah sedap.. mai hantaq sebijik..

hehe.. follow kak azz!

Aimi dan Pakcik Hashim said...

mentengok ja mana kenyang

nur aisya humaira said...

waaa,bagusnye kak azz..sume blh buat..:)

kakpah said...

Ghayo sok panggil lah kitorang datang ko ghumah. Buleh jamu tokak pulak. Asek jamu mato yo. Mano aci...
Ekau nak resepi ghuti akak tu jumpo tak.

padlie said...

cantiknya.. jau mata pun dah puas..

CsP nak bagi Hadiah!!!

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Haha.. Tajuk mesti nak gempak sikit kak... hehe..

Apam dot tu sy lom pnh buat kak.. Mcm leceh je sbb nak kena isi inti kat tengah2.. Sy selalu buat apam senyum tu je.. Resepi dia lebih kurang sama je dgn apam dot tu.. Bezanya cuma inti dgn dot2 tu je...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Kok nak menjamu selero, kono la buek sndri kak.. haha..

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Mekasih Angah.. :-)

Sedap la kot.. sebab cepat je licin... hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Syahmi Fikri>

Nak hantaq lagu mana ceq weii... haha...

Thanx ya follow :)

~ Cik Azz ~ said...

Aimi dan Pakcik Hashim>

So, kalau nak kenyang, ko kena la buat sendiri.. Tak pun beli je... hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Aisya>

Maceh Aisya.. Kena la belajar buat kalau nak merasa... Bila menjadi, baru lah puas dihati.. :p

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Kok ghayo tak payah la jomput datang kak.. Pintu ghumah tobukak utk duo hari ghayo tu.. Lopeh tu pintu tu tutup balik... kihh3..

Dah jumpo dah resepi tu kak.. Dah CnP masuk an kek blog dapo sey tu.. Dah bagi backlink kek entry ghuti akak tu..

Mekasih banyak2 yoo kak... gowam yoo tengok ghuti akak yg gobu comel tu... huhuhu..

~ Cik Azz ~ said...

Padlie>

Mekasih Padlie...

Bagus ko ni kan... Main tengok je dah kenyang... Jimat bajet ko kalau selalu camni.. kehkehkeh..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »