Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, July 24, 2011

Meeting dan Makan... :-)

Assalamualaikum...

Meeting dan Makan... :-)

Biasa la tu kan.. Lepas meeting, mesti la ada makan-makan sikit.. Tak kisah la makan apapun, janji makan... kehkehkeh... Nanti kalau takde makan free, takde pulak orang yang nak attend meeting tu.. Betul tak.? Hahahaha... Itu korang la, bukan aku... :P

Kadang-kadang tu ada jugak jenis manusia yang jenis mulut celupar, dah bagi makanpun masih lagi nak memekak kat belakang. Suka sangat dok ngumpat-ngumpat ni gamaknya ehh.. Dah la tak pernah nak menyumbang samada dari segi tenaga ataupun wang ringgit. Manjang nak membangkit je kerja dia... huhuhu...

Restoran ni baru je bukak. Ada la dalam 3 bulan beroperasi..

Pagi Jumaat hari tu, telah diadakan sessi perjumpaan kat restoran francais Nasi Ayam Gemas ni. Sebenarnya dah berkurun takde perjumpaan sebegini. Ye la, kalau dah takde masalah berbangkit, apa yang nak dibincangkan sangat. Kalau setakat nak berjumpa dengan ahli-ahli yang lain tu, masa kenduri-kendara boleh jumpa. Kalau diikutkan, nak jumpa selalupun boleh. Tapi apa hal pulak kalau selalu bertandang kat rumah orang, ya tak..?

Antara generasi pertama yang masih ada. Moga Allah panjangkan usia mereka untuk memimpin generasi kedua dan ketiga yang kurang penyabar ni... :D


Yang bagusnya, masa perjumpaan kali ni, dapatlah aku berjumpa dengan jiran dan kawan yang dah lama tak duduk kat sini. Kiranya dorang dah menetap kat luar perkampungan ni la. Seronok bila dapat bertemu dengan jiran/kawan lama ni walaupun sekejap. Dapat tanya khabarpun jadi la. Tanya khabar je, bukan korek rahsia.. =))


Antara mesej yang disampaikan adalah:

* Kalau demam, cepat-cepat pergi klinik sebab ditakuti terkena jangkitan kuman malaria yang disebarkan oleh berok-kera-monyet yang semakin banyak masuk kat sini.. ggrrr....

*Berhati-hati semasa berada di rumah kerana kumpulan samun bersenjata sudah mulai menular... huhuhu...

*Kalau ada orang jual barang datang ke rumah, jangan dilayan. Cakap je taknak dan jangan buka pintu..

Perjumpaan ni sekejap je. Ianya lebih kurang macam mengumpulkan ahli korum je. Dan yang bestnya, boleh makan main order je. Ikut la nak order menu apapun.. Semuanya free of charge.. Tu la gunanya menabung kat dalam tabung blok... hikk...

Aku order nasi ayam berempah dengan air carrot susu.. Yummyyyy.... Sedap sangat... :-)

Licinnnn.... hahaha.. Lepas makan tu, susun-susun la pinggan mangkuk tu.. Jangan la main tinggal camtu je walaupun makan free.. Kalau makan kat kedaipun kena jugak buat macam ni walaupun makan berbayar.. Jangan biasakan makan sepah-sepah ya... *wink2...

Kepada sesiapa yang nak cuba makan kat sini, sudi-sudikan la singgah ya. Macam-macam menu ada, bukan terhad kepada nasi ayam sahaja. Kalau nak pergi Cameron Highlands tu, silakan masuk dan makan kenyang-kenyang kat sini dulu. Lepas tu barulah teruskan perjalanan. Ohh ya, restoran ni letaknya hanya bersebelahan dengan stesen minyak Mobil. Lepas isi minyak, isi la perut sekali... ngehngehngeh...

p/s: Kalau bukan ahli yang tolong buat promosi, siapa lagi..? Apa yang penting, kerjasama.. Wonderpets.. :D

4 Tukang Tembak:

Siti Safiyyah said...

erk dalam umah pon kene hati2 kan skang ni. haa ss slalu kene tinggal sorang2 kat umah dgn adik. pastu kalo ada orang bagi salam ke ape, cepat2 tutup tv tutup kipas. takut woh.

Acik Erna said...

AZZ..sodap boto tu yo..kemain promote lagi..he he

~ Cik Azz ~ said...

Siti Safiyyah>

Tu la tu... Duduk rumah sendiripun rasa tak selamat dah.. huhu..

Orang kata kalau kita dok sorang2, kena pasang semua lampu dan pasang tv or radio.. Jadi, si penyamun akan tahu kita ada kat rumah dan tak jadi nak masuk mencuri..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Memang osah sodap ehh ni kak... Kok akak cubo ni, mau datang lagi kek sini.. hehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »