Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, July 20, 2011

Wordless Wednesday #4

Assalamualaikum...

Wordless Wednesday #4

Subur mekar di hati... :-)



p/s: Harum mewangi. Banyak kegunaannya...

8 Tukang Tembak:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
bunga lengkuas ke tu

Acik Erna said...

tak kisah la azz..bungo kantan pun bungo yo kan..dan memang wangi pun..
eh..yo ko bunga kantan..

TheSyafiq Mokhtar said...

bunga ape ni ye..xpandai pasal bunga..

~ Cik Azz ~ said...

brutalsolo>

Waalaikumussalam...

Err...Bukan.. Ni bunga kantan... hikk...

Bunga lengkuas tu cmner ehh.. huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Iyo, bungo kantan ni kak... hehe...

Kapten Atok said...

owh. bunga kantan. aku x pernah tgk

~ Cik Azz ~ said...

The Syafiq Mokhtar>

Ni la namanya bunga kantan yg telah kembang... Selalunya orang masukkan bunga ni kat dalam kuah laksa Penang.. Takde bunga ni, tak lengkap la kuah laksa tu nanti..

Ada jugak orang yg masukkan bunga ni dalam gulai atau masak asam pedas... Sedap...

~ Cik Azz ~ said...

Kapten Atok>

Fatt.. Ni bunga kantan yang dah kembang.. Memang jarang jumpa kat pasar.. Selalunya orang jual yang masih kuncup tu...

Kalau ko suka makan laksa Penang, mesti ada bunga tu kat dalam kuah dia..

Alhamdulillah, ko dah sihat.. :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »