Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, July 21, 2011

The Story Of Trip-Trap Grip-Grab: Part 5

Assalamualaikum...

The Story Of Trip-Trap Grip-Grab: Part 5

Misi mencari kupang diteruskan hinggalah sampai ke satu tempat yang cantik ni. Sampai-sampai je kat sini...


Waaaaaaaaahhhhh....!!!
Besttttnyaaaaa....!!!
Cantik la tempat ni.. 
Rugi tak plan awal-awal...

Cantik bagi aku la.. Bagi orang lain tu aku tak tau la.. Maklum la kan, aku ni jarang keluar. So, kiranya aku ni macam جاکون sikit la.. huhuhu...


Kat sini, dapat la beberapa ekor ikan siakap segar yang diberi oleh seorang pemuda. Mulanya, mak aku nak beli hasil tangkapan mamat tu tapi dia kata dia tak tau nak jual macam mana. Mungkin sebab dia suka-suka je memancing/menebar jala kat laut ni dan tak sangka ada pulak hasilnya. Sudahnya, dia beri je ikan-ikan yang telah mak aku pilih tu. Ada la dalam 5-6 ekor ikan siakap yang bersaiz takde la besar sangat... 


Kalau dari awal tau yang dia nak bagi free je ikan tu, mau agaknya sampai 10 ekor kitorang ambil.. kihkihkih... Takde la, gurau je... Takkan la sampai macam tu sekali kitorang ni, kan.. Tak baik tau... :P









Kat pantai ni, kebanyakan pasir dan batunya berwarna hitam...


Abang Ngah aku with our beloved omak.. :)


Cover perut... Wakakakakaka....


Tengah-tengah ambil gambar ni, abang aku yang tunggu kat dalam kereta tu sound.. Dia tunjuk sesuatu kat kawasan jalan kat belakang aku berdiri. Bila aku toleh je, huwaaaa... ada sekumpulan kera ke, monyet kat situ. Terus je cepat-cepat aku masuk dalam kereta... huhuhu....


Lepas je melepak dan makan ais krim kat Tanjung Balau ni, kitorangpun terus bergerak nak balik. Tup-tup tak jadi balik la pulak. Terus je meneruskan perjalanan ke Desaru. Dah dekat sangat dah antara kedua-dua tempat ni, adalah dalam 4 kilometer je. 


Kat Desaru ni kitorang just lalu je. Tak masukpun kat kawasan pantai tu. Tengok dari jauh. Macam dah tak meriah je Desaru ni. Macam suram je. Lepas tu, ada bangunan kat hujung tu yang sedang dirobohkan. Abang aku cakap tu kawasan hotel yang terkenal masa zaman 80an-90an dulu. Mungkin dah tak laku agaknya, tu yang dirobohkan tu.. Agaknya la.. Orang Johor yang ada info pasal ni, boleh la bagitau. Apa salahnya kongsi-kongsi cerita...


Setakat 3 hari pencarian, kupang masih belum dijumpai lagi.. Bersambung lagi kisah trip-trap grib-grab ni... adehh... Jemu ehh nak baca..? Takpe, biar aku sorang je yang baca... kehkehkeh...


p/s: Sekadar berkongsi pengalaman je... :D

4 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..mana ado jemu nak baca..kupang lom jumpa..kiro e masih suspen lagi ni..

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

aduyainie... igtkan dah nak jumpa... dah mcm drama bersiri lak.. xblh kalo xbaca.. kang terlepas jalan cerita... :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Hehehe...., mekasih la kak... Sabar boto akak tunggu kupang tu keluar..

~ Cik Azz ~ said...

LP Lum>

Waalaikumussalam Lynda..

Hehehe... Punyo la lamo tunggu kupang tu muncul.. Pomalu agak ehh kupang2 tu.. :P

Mekasih yoo sudi baco cito meleret2 ni.. hahaha...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »