Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, August 3, 2011

Wordless Wednesday #6: Sentap tak..?

Assalamualaikum...

Wordless Wednesday #6: Sentap tak..?

Bila Pak Nil mula menyaun... huhuhu..
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
V

Kalau betul berdarah, lain kali jangan buat lagi ya.. 

p/s: Mungkin dia pregnant kottt... Ataupun mungkin dia tak sihat atau dah tak tahan nak pengsan atau yang sewaktu dengannya dan tak sempat nak cari tempat yang tersembunyi... huhuhu...

30 Tukang Tembak:

cintatulip said...

sentap mak long tau!!! perghh..

Cik Ladies said...

erk? mak aih! ta malu ke apa? aiyakk! --'

nur dano said...

tak agak2 tol...dy lupe kot.....

FYA PELANG! said...

ya Allah !
kelu den !








http://fyapelangi.blogspot.com/2011/08/wordless-wednesday-8.html

mOoN said...

sangat berani la dia ni...isk...

Jejaka Terhangat said...

seb baik gambar kecik. =p

alepridz said...

huhu... paknil tersentap mak nak... hehe

Mss Ieza said...

mne tw sakit xblh than sgt spe tw :entah

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe... berdarah smpai nak abis darahnya tu.. =))
wat malu aje...

Angah said...

adoiii buat malu kaum pompuan je la..

nur aisya humaira said...

mak aihh, tanpa segan silu..:)

Acik Erna said...

azz..malu eeee..

Abdul Farique said...

comel. hahaha XXD

APAN said...

wah...dengan selambenye...bertudung lak tu...

wordless is wordless.x perlu berayat kot.tu orang yg bitau kat saya la.kakak.huhu...

~ Cik Azz ~ said...

CintaTulip>

Ahahaha... Jangan la sentap yang.. Bukannya tak biasa buat.. hikk..

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ladies>

Kalau malu tentu dia dah nyorok kat bawah meja tu.. huhuhu..

~ Cik Azz ~ said...

Nur Dano>

Tak tau la sbb kita mmg tak tau kenapa dia buat camtu.. :)

~ Cik Azz ~ said...

FYA PELANGI>

Kelu takpe lagi dik.. Jangan ko pun ikut buat camtu dah la.. haha..

~ Cik Azz ~ said...

Moon>

Mungkin dia terdesak kot... Maafkan la dia.. :P

~ Cik Azz ~ said...

Jejaka Terhangat>

Yupp... sbb tu ko try zoom-in gambar tu kan... hahaha..

Ko tgk la sape yg amek gmbar tu.. Dia pun nak jaga jugak reputasi dia.. Sbb tu dia amek dr jauh je dgn tujuan utk menegur, bukannya utk memalukan minah tu.. :D

~ Cik Azz ~ said...

alepridz>

Ko jangan nak sentap sangat Alep.. Kang susah nak amek oder kuih raya mak ko tu.. kehkehkeh..

~ Cik Azz ~ said...

Miss Ieza>

Yupp.. Mungkin jugak.. Apapun, hanya dia yg tau apa alasannya dia buat begitu...

Dan kita tak boleh la terus nak menghentam dia, kann... :)

~ Cik Azz ~ said...

LP Lum>

Waalaikumussalam Lynda.. Sihat ke? Lama tak borak2 kan... :P

Entah la... Mungkin dia demam dan terdesak.. Who knows?

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Ni yang rasa nak jadi lelaki ni... hahaha...

~ Cik Azz ~ said...

Nur Aisya Humaira>

Selambe je kan...

Tapi kan, akak rasa dia mesti malu bila jadi perhatian..

Mungkin ada sebab dia buat camtu yg kita ni tak tau.. :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Apo nak di kato kak...

Tokantoi lak dio dgn kamera Pak Nil tu... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Abdul Farique>

Ahahahaha...

Dan cute, kannn....

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Tu la tu.. Banyak pulak dapat komen pasal wordless yang ni.. hikkk...

Kalau dia tak bertudung, mungkin kurang sikit spekulasi, ya tak..?

Mujur la gambar tu blur.. Kalau la terang dan jelas, akakpun tak berani nak jadikan entry.. Takut gak kalau kena saman nnt... huhuhu..

Khuzrin Kamarudin said...

Mungkin dia lupa yang dia berada di Malaysia kot...

~ Cik Azz ~ said...

Khuzrin Kamarudin>

Melampau sangat la kalau camtu... haha...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »