Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, October 9, 2011

Macam manggis, tapi bukan..

Assalamualaikum...

Macam manggis, tapi bukan..

Buah apa ni ehh...?
Ce teka... Ce teka...
Siapa tau..??



Sekali imbas macam buah manggis, kan...

p/s: Hitam-hitam si tampok manggis.. Walaupun hitam, ku pandang manis..

11 Tukang Tembak:

noonaQQ said...

buah ape tu kak azz? ...

kak azz..ermm..erm.. nape sejak kebelakangan ni saya rasa sedih je ye kak? mcm x kena je...

Tihara said...

eh lupe la..pokok ape ni..mcm penah tgk

ainie yusof said...

oohhh org kedah pggil pokok asin-asin. tp negeri lain xtau la pggil apa kan. daun boleh buat sayur. buah xblh kot sbb xpenah mkn..hehe

Acik Erna said...

azz..macam beso tengok yo..tapi tah apo namo e..he he

~ Cik Azz ~ said...

NoonaQQ>

Entah la buah apa... Akakpun dah lupa dah nama dia.. hehe..

Alaa... Noona jangan la sedih2... Semua tu cuma mainan perasaan je tu.. Jangan dilayan sangat, okay...

Chill babe... :D

~ Cik Azz ~ said...

Tihara>

Kann...

Pernah tengok tapi lupa nama dia.. hikk...

~ Cik Azz ~ said...

Ainie Yusof>

Ooo.. Kamu orang Kedah yaa... heee..

Kalau daun boleh makan, tentu buah diapun boleh makan kot... Tapi burung la yang makan buah tu agaknya... Nanti nak tanya burung laa.. hahaha...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Aisehh... Ingatkan akak tau namo ehh... Samo la kito ni kak, ponah tengok tapi lupo namo ehh.. hehe...

ibundo said...

google la azz. apokonamo e tu..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Tak tau namo ehh, camno nak gugel.. Kang sio2 yoo kono marah dgn atok gugel tu.. hehe..

kucingkecil said...

Buah pokok asin-asin...terbayanglak sayur lemak asin-asin letak udang....sedapnya.....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »