Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, November 30, 2011

Bila mengomen status fesbuk kanak-kanak..

Assalamualaikum...

Bila mengomen status fesbuk kanak-kanak..


Hari ni hari Rabu, kan.. Dah malas pulak rasanya nak buat entry berkaitan Wordless Wednesday.. Cukuplah setakat 19 entry je yang ada title Wordless Wednesday ni.. Entahlah, kadang-kadang aku rasa macam vangang je ikut benda-benda yang tak sepatutnya dijadikan ikutan.. Ini pada pandangan kolot aku je.. Jangan pulak ada yang sentap dah laa.. Kalau korang masih rasa WW ni banyak kelebihan dan manafaatnya, just carry on.. Nobody will stop or judge you.. 

Okay la. Stop babbling... Nobody wants to hear your babbling.. :P

Seperti yang pernah aku bagitau dulu, aku ni kadang-kadang suka jugak mengomen status fesbuk anak-anak buah aku yang umur bawah 12 tahun ni.. Kadang-kadang dorang kena dengan aku.. Dan kadang-kadang aku pulak yang dorang kenakan.. Maklum la, budak-budak sekarang semakin berani dan lantang bersuara.. huhuhu...

Namun, kali ni ada sorang yang kena dengan aku.. Contohnya adalah seperti kat bawah ni.. Geram je budak tu... hahaha... Oh ya, status A dan B adalah dari orang yang sama... :P


~ A ~


~ B ~
Hahahaha... 'Induk' memang suka sakat budak sorang ni.. kehkehkeh...


p/s: Budak ni umur dia baru 9 tahun.. Tapi takde pulak ayat dia yang pelat-pelat.. Yang komen pasal twitter tu pun sebaya dia jugak.. Apsal ayat budak yang umur 14 tahun hingga 23 tahun banyak yang pelat-pelat ehh.. Jappp...., umur 23 tahun tu budak lagi ke..?? Takpe la.. Bagi la dorang peluang nak jadi budak yang perasan comel sekejap... muahahahaha....

12 Tukang Tembak:

PeJuAnG CinTa said...

amboi hebat nyer mengomen budak2 .. cube try komen fb pc pulak hahaha

miss ct said...

Assalamualaikum kak azz..
bdk2 zmn skrg mmg bijak2...klu dulu, susah nak dpt internet...kena kawal penggunaan internet..takut salah gunaje...

naurahschooleaver said...

(: comelnyeee , kanak2 main facebook hehe garangnye kene tegur tuu hehe

Acik Erna said...

azz..he he..suko monyakat anak2 buah yo..samo lah ngan akak.

APAN said...

boleh dibanggakan dengan bahasa dorang...senang lak nak phm...biasa merapu shortform.haha...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Pejuang Cinta>

Ahaha.. Tak kuasa nak komen fb ko.. Lagipun, siapalah akak ni nak komen lebih2 kat fb ko tu, kannn...

:P

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam...

Betul jugak tu.. Tapi sejauh mana kita mampu mengawal dorang agaknya ya... Sebab bila dorang dah berada di luar kawalan ibubapa atau sudah masuk ke asrama dsb, memang susah la nak kawal..

Pengaruh dari kawan2 lagi hebat.. :P

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Baby Naurah>

Kena la garang dengan anak buah sendiri... Kalau anak buah orang lain, lantak la haiihh.... hahaha...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Erna>

Itulah kojo ehh kak... hehe..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

APAN>

Akak lak tak suka sangat dengan orang yang banyak guna shortform ni.. Bagi akak, orang macam ni jenis pemalas.. haha..

Zack Hazze said...

ada shortform smpai jd bahasa alien... ^_^

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Zack Hazze>

Ahahaha.. Tau takpe... Silap haribulan, alien tu pun tak faham.. kehh3..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »