Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, November 25, 2011

Frankly Friday #1: Apa ada pada nama...

Assalamualaikum...


Frankly Friday #1: Apa ada pada nama...



 Nama kita mungkin sama.. Namun hati kita berbeza... :)


Saja je letak Frankly Friday tu... Maklum la, hari ni kan hari Jumaat... Be frankly with each others... :D



p/s: And, to be frank, aku baru je belasah meggi kari letup yang tak berapa nak meletup ni... hahaha.. Banyak sayur but I like... :)


16 Tukang Tembak:

Norashiqin Kamaruzaman said...

hahahhah.....terbaekkkk.....megi dah masuk pewot ke kak azz :sosek :tlg nak kittt... takpelahh :lari mkan ayam ngn sambal udang hihihi

Za said...

grr....ada apa pada maggi mu?kacang pjg?hahaha

ibundo said...

megi kari? teragakk plak. Tambah2 lai selero takdo sobab domam ni.

Naz said...

kubis mane kubis? hehe..kacang je x awesome la kak azz =D

adamzico said...

Pekena meggi meletop ye..! Bismillah..! Saya makan kueh keria je.. huhu..

Yunus Badawi said...

Org perempuan ramai yg suka sayur. Frankly speaking org lelaki takde sayur lagi bagus.

miss ct said...

Assalamualaikum,
bestnya megi tu..akak wat rencah sendri ke guna perencah yg ada?? dah lama xmakan megi..

kyo_9 said...

letup sebab banyak sayur ke :apa

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Norashiqin Kamaruzaman>

Megi dah keluar balik dah BL.. hahaha..

Eksen ehh makan sambal udang dengan ayam.. Cepat je dia lari.. Tak sempat nak mintak sikit.. huhuhu...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Za>

Ada kacang panjang, bunga kobis dengan telur...

Yummyyy....!!!

hehe..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Pah>

Laa... Akak domam kosan ehh... Elok gak tu kak makan megi kari ni.. Buek podeh2 sikit... Biar moleleh poluh keluar...

Moga copek sombuh kak.. Aminn...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Naz>

Tu ada kobis tu... Tapi bunga kobis je la.. Daun kobis sedap makan mentah camtu je... Baru la awesome.. kehh3..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Adamzico>

Alahaii.. Tak kisah la makan apapun, janji ada gak benda untuk dimakan.. :)

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Yunus Badawi>

Tu la kan.. Kenapa orang lelaki tak suka sayur ehh... Pelik jugak ni..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam CT..

Akak guna je rencah yg sedia ada.. Takde la rajin sangat akak nak buat rencah sendiri... hehe..

Akak ni pon dah lama jugak tak makan megi ni.. Tu yang teringin nak makan tu.. Mujur ada stok..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kyo_9>

Bukan laa... Ni megi perasa kari letup tu laa... Tak meletup sebab banyak sayur... Orang mana suka sangat makan sayur ni, kan.. Tapi akak suka je makan sayur...

Ko pun mesti jenis tak suka makan sayur, kann... :ohno

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »