Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, November 16, 2011

Wordless Wednesday #18: Angsa kaler PINK... :D

Assalamualaikum...

Wordless Wednesday #18: Angsa kaler PINK... :D
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V
Alolololo... Soooo cute.. :P

p/s: Maintain tonggek walaupun tutup aurat... Leher tak boleh nak tutup sebab nanti susah nak sembelih kat situ.. :D

18 Tukang Tembak:

Unknown said...

wit..wit..
ouch...
classy u!!

miss ct said...

Assalamualaikum..
comelnya mereka..nak letak gmbr kucing ct lah nanti..dioarg pun ada baju..tp bukanlah warna pink..hehehe

ibundo said...

haha.. cute nyer. kakpah nak buek baju lakk untuk si jordan nih. siap pakai pampers lai.

kurakura said...

hahaa , comel :geleng

Yunus Badawi said...

betina ke semua tu?

phat said...

osah pink eh

Fadzlin Basir said...

alolololo comel sangat!~

Angah said...

nak pinjam topi!

APAN said...

ada pertandingan angsa cantik gak ye...

Cik Azz said...

Cik Aletheea>

Wink wink...

opkos la... hahaha...

Cik Azz said...

Miss CT>

Waalaikumussalam..

Wahh... Kucing CT ada baju ehh.. Pakai pampers tak kucing tu.. :)

Cik Azz said...

Kak Pah>

Buek an utk kucing sey sokali yoo kakk.. hehe...

Cik Azz said...

kurakura>

Ahahah... kurakura dah ada baju kalis batu, lagi mantop baju tu, kan..

XD

Cik Azz said...

Yunus Badawi>

Errr... Entah la.. Dah pakai baju ni cmner nak tau betina ke jantan.. Pukul rata je kott... hehe..

Cik Azz said...

Phat>

Tu la tu... Semuo suko kaler pink.. konon2 nak nampak mudo la tu... ahaha...

Cik Azz said...

LemonSusu Skyjuice>

Kann... Sanggup buat gown tu.. hehe..

Cik Azz said...

Angah>

Boleh3... Tapi bagi la dia tudung ariani dulu sbg ganti topi tu.. :P

Cik Azz said...

APAN>

Agaknya la... Semua benda nak dibuat bertanding... huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)