Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, December 20, 2011

Penat juga rupanya menyulam kasih ni... :-)

Assalamualaikum....

Penat juga rupanya menyulam kasih ni... :-)

Sejak kebelakangan ni, aku agak sibuk menyulam kasih.. hikk.. Maklum la kan, baru pertama kali kenal. Walaupun dah lama nampak, namun hanya sekarang aku berani untuk mendekatkan diri.. Kenalah usha dulu, baru boleh rapat, kan... ceewaaahhh...

Masa mula-mula menyulam kasih tu, agak kaku jugak la. Ya la, menyulam kasih dengan si rapuh, kenalah lebih berhati-hati. Bukan apa, takut nanti terpatah hati je, terus terbantut sessi menyulam kasih tu.. hahaha... Sekejap duduk atas kerusi. Bila dah penat, duduk pulak atas lantai.. Cuma masa baring je tak boleh nak menyulam kasih ni.. Kalau la boleh, memang superb la aku ni, kan... Wakakakakaka...

Okay la, kat sini aku sertakan sekali gambar kasih yang aku sulam tu... muahahahaha...
:
:
:
:
:
:
:
V

See, tudung saji aku tu dah ada yang patah-patah dah.. Tapi belum reput lagi, cuma rapuh je.. hahaha...


Kasi mekap sikit la, kan... Cover la mana yang patut tu.. hehe...


Akhirnya, siap juga sessi menyulam kasih... Sakit doww pinggang den.. :D


Takde la sekemas dan secantik mana.. Tapi boleh la kottt... ahaha...


Penat juga rupanya menyulam kasih ni.. Kena banyak-banyak bersabar.. Masa menyulam kasih kat tudung saji ni, aku rasa aku dah cukup sabar dah. Namun hasilnya tidaklah sebaik dan sekemas mana.. Kalau nak meyulam kasih dengan manusia, nampak gayanya aku awal-awal lagi dah gagal.. huahuahua.. Kalau dah jari tu takde seni, memang la hasilnya tak sebaik mana.., ya tak..? Ehh.., ya ke..? Lagipun aku menyulam kasih kat tudung saji ni bukannnya apa. Cuma aku geram dengan sang lalat je... hahaha...


Harap-harap lepas ni LALAT tak lepas masuk... Biar je dia main nyorok-nyorok kat celah-celah riben tu... kihkihkih...

p/s: Jangan fikir ke lain ya.. Kalau ada yang fikir ke lain tu, itu tandanya fikiran korang masih lagi dikuasai oleh prasangka.. No prasangka okay.. :-)

12 Tukang Tembak:

Phat said...

mak ai..cantik boto

kyo_9 said...

tudung saji je?

gadisBunga said...

pandainya CA buat!!! cantik pulak tuh!

Acik Erna said...

azz..cantik la..pandai yo azz menyyulam kasih yo..kalau akak tak sabar tu doh..sakit belakang dibuek e..

MulutPayau said...

Cantiknya....pandai Cik azz mnyulam kasih...warna2 tu mmng ceria...sakit pnggang pun berbaloi sbb hasilnya mmng cantik...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Phat>

Mokasih la kato cantik.. hehe...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kyo_9>

Tudung saji je..?

Ya la kot.. :apa

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

gadisBunga>

Takde la pandai manapun.. Baru je nak mencuba.. Apapun, mekasih ya sbb kata cantik.. hihi..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Erna>

Sakit belakang tu dah memang la kak.. Tapi sobab nak tgk hasil ehh, tu yg buek jugak tu..

Mokasih kak.. hihi..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

MulutPayau>

Betul tu.. Bila hasilnya agak memuaskan, hilang rasa penat lelah menyulam tu, kan..

Terima kasih yaa.. :-)

APAN said...

kretif gak ni...nmpak cantik gak tu.tpi harap2 nya tahan lama la kondisi reben tu.seksa lak kalau kena cabut basuh :)

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

APAN>

InsyaAllah, tahan lama kalau takde tangan gatal yg dok cabut reben tu.. hehe...

Ehh, kalau nak basuh, tak payah cabut.. Just sapu je riben tu dgn sapun.. Nak berus sangatpun tak boleh sbb nanti riben tu berbulu... Kena gosok2 dengan tangan je..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »