Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, December 18, 2011

The wedding of Chef Riz and Ana Dahlia...

Assalamualaikum..

The wedding of Chef Riz and Ana Dahlia...

Aku menghadirkan diri ke majlis persandingan Chef Riz dan Ana Dahlia. Dah dapat jemputan, pergi je la, kan.. Punya la ramai umat. Namun suasana masih terkawal. Orang kampungpun tau juga menjaga adab. Masing-masing sabar beratur untuk mengambil makanan walaupun barisan punya la panjang berjela... Fuuhhh...!!!


Pestaim aku tengok Chef Wan secara berdepan.. Masa ni dia tengah suruh budak-budak cameraman pergi makan... Ada juga anak-anak yatim yang turut diundang.. Alhamdulillah....

Makanan memang sedap. Bukan nak memuji, tapi memang realiti. Bak kata Serina yang jadi pengacara, bapak dia memang ambil katering terbaik punya... Rugi la pulak aku ambil sikit je.. hehehe.. Bukannya apa, kesian jugak tengok orang yang beratur panjang tu. Tu yang kena cepat-cepat makan tu. Dapat merasa sikitpun dah alhamdulillah.. :)


Tetamu dihiburkan dengan lagu-lagu dari kumpulan apa tah ni.. Serina ada bagitau tapi aku lupa la pulak... haha..


Kek perkahwinan yang simple but nice dan tempat makan beradap..


Pestaim juga berhadapan dengan Serina yang ramah. Yang pakai spek tu aku tak ingat nama dia.. Betty Benafe dengan Chef Liza pun datang.. Aku cuma salam dengan dorang je.. Nak bergambar tu, idok la teman... ehehh...


Chef Florence Tan yang tidak lokek dengan senyuman. Siap bersalaman dengan dia dan minta izin nak ambil gambar dia ni.... Peramah dia ni.. Macam ni la yang kita mau, kan.. :P


Ada beberapa orang selebriti yang datang. Antaranya ialah Chef Zaidah, Chef Liza, Chef Florence Tan, Zahiril Adzim (aku tak nampak dia), Betty Benafe dan siapa tah lagi... Masa Chef Zaidah sampai, Chef Wan siap seloroh lagi.. Dia kata, siapa buat kuih apam yang tak naik-naik tu, pergi la jumpa Chef Zaidah ni.. hehe..  Mak aku kalau sebut nama Chef Zaidah ni, dia tak kenal.. Sebab tu aku bagitau dia yang tu la chef tahi lalat tu.. Dia jawab, ooooooo..... ;) 


Dapat merakam gambar mak aku dengan Chef Liza tu.. :-)


Ini je gambar pengantin yang dapat aku ambil. Tak rajin pulak aku nak berebut-rebut mencelah mencari ruang. Cukuplah satu ni sebagai syarat.... ehehh...


p/s: Cukuplah entry untuk hari ni.. Kalau nak tengok gambar yang lebih gempak, sila cari sendiri kat blog hiburan.. Gambar kat sini adalah koleksi peribadi aku..  :-)

10 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz osah ramai e tu kan..tapi tang terkawal tu yang best he tu..
dapek tengok ramai chef yo azz..

Cik Ina Do Do Cheng said...

cik azz, tak ajak cik ina ye.bestnya dapat jemputan, cik azz sedara ngan dorang ke .chef wan ngan family dia bagus tak sombongkan.

kyo_9 said...

uih..
dahsyat dah Malaysia skang nih..
sampai kan chef pon dah ramai jadi selebriti..

o_0

makdara TERdiva said...

untung org sungai koyan dpt bersama meraikan pengantin :D

rindu nak blik sg koyan.. :(

gadisBunga said...

ala...bestnya!!!! saya mmg adore chef wan dari dulu. kire mmg bertuah akak sebab pegi kenduri chef rizz.

tapi sebenarnya diorg pun bertuah sebab akak gi kenduri diorg, kan? :D

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Erna>

Hehe... Terkawal.. Lagipun makanan banyak, tak usah nak rebut2.. Siap ada cendol lagi tapi saya tak amek lak cendol tu...

Tu la, dapek jugak tgk muko dorang dopan2.. salu ehh tgk kek tv yoo...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Cik Ina Do Do Cheng>

Tu la, lupa pulak nak ajak Cik Ina sekali.. Sorry la ya.. hehe..

Tak la, chef ni sekampung je, bukan sedara.. Dorang takde la sombong..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kyo_9>

Okay la tu chef jadi selebriti.. Sekurang2nya dorang dah dikenali..

Ni yang ada beberapa orang blogger yang perasan selebriti tu lagi la dasyat.. Sumbanganpun entah apa2 je..

o_O jugak, boleh... ;)

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

makdara TERdiva>

Errr... Siapa agaknya ni ehh... huhuhu...

Kalau rindu, balik la.. Tengah musim buah-buahan skang ni.. ;)

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

gadisBunga>

Hehehe.. Adore kat Chef Wan je ke..?

Untung sama untung la GB.. kehkehkeh..

Untung sebab apa ehh..? Wahahahaha...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »