Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, February 11, 2012

Yang mana satu idaman kalbu...

Assalamualaikum...

Yang mana satu idaman kalbu...

Yang berkokok atau yang berdiri macam model...? Yang sedang mengipas kepak sambil mendada dengan lagaknya atau yang sedang memegang pencakar tiga mata...? Pilih la yang mana berkenan... Tak berkenan, sudah... kihkihkih...


Liverpool FC..



ATAU...



Manchester United FC..
(pssstt... nanti jangan lupa cakar kaki ayam tu tau...)


Undi adalah rahsia... Ehhh...!!! Kehkehkeh....

p/s: Entry suka-suka je.. Kalau ada yang over fanatik, sila blah dari sini... Tak suka nak gaduh-gaduh pasal bola... :-)
---------------

HAPDET...

Yeaaaaa.... MU menang 2-1... Dua-dua gol dijaringkan oleh Rooney.. Gol Liverpool entah siapa entah yang gol kan.. Lupa lak.. :p

8 Tukang Tembak:

shahdiana said...

saspen je baca entry sebelum tengok gambo tu...kakakak

Acik Erna said...

azz,,,akak tak do rahsia..sobab tak ponah nengok..he he

miss ct said...

Assalamualaikum...

la..pasal bola ke? ingat kan ttg makanan tadi...huhuhu

gadisBunga said...

saya kurang layan epl.

euro 2012 nanti, jom!

~ Cik Azz ~ said...

shahdiana>

Wakakaka... Patut la laju je mengomen.. Terkena jugak dengan tajuk entry ni.... hehehehe...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Hehehe... Sajo yoo sey ni kak...

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam...

Ahaha... Pasal makanan tu nanti2 la.. Masa ni tengah lemau nak masak-masak.. :-)

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

Saya pulak kurang layan euro... Lagipun bukannya penetik sangat dengan bola ni.. Just for fun je... ehehh..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »