Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, March 2, 2012

Mula-mula panjat... Lepas tu intai laaaa... :)

Assalamualaikum...

Mula-mula panjat... Lepas tu intai laaaa... :)

Sekarang ni cuaca panas, kan.. Sampai ke malam terasa bahangnya.. Sampai ke kulit terasa kepanasannya walaupun berada dalam rumah dengan kipas yang berpusing dua puluh empat jam..

Aku ni kadang-kadang nak menjahit dalam keadaan cuaca macam ni agak tak selesa jugak la.. Malahan, ada kalanya kepala aku berdenyut-denyut sebab terlalu panas.. Kalau air kosong tu memang sentiasa ada atas meja.. Sekejap je habis aku kerjakan... 

Disebabkan itu, aku lebih suka menjahit pada waktu malam.. Malampun panas jugak tapi kurang la sikit jika nak dibandingkan dengan waktu siang.. Kadang-kadang aku terpaksa buka tingkap untuk mendapatkan angin dari luar dan melepaskan bahang yang berkumpul kat dalam ni ke luar..


Buka tingkap sebab panas sangat... Berbahang je rasa dalam bilik ni... 

Kalau nak diikutkan, aku memang takut sikit nak buka tingkap malam-malam ni. Bukannya apa, takut kalau-kalau si panjang yang menjalar tu menyelinap masuk ikut tingkap tu.. Takut orang mengintai tu pun ya jugak.. Tapi rasanya dah lama rumah aku tak kena intai.. Masa dulu sebelum rumah berpagar, memang ada je orang yang suka mengintai... Kalau aku tau siapa punya kerja tu, memang aku cucuk mata dia dengan jarum peniti... huhuhu.... 


Tengok atas kot-kot ada lubang yang boleh dibolosi... ehehhh...

Satu lagi masalah ialah bila buka tingkap je, mula la ada sekor dua kucing yang memanjat dan masuk ikut celahan besi tingkap tu.. Ingatkan dorang tak lepas nak masuk.. Rupa-rupanya lepas bebbb... Tapi nasib baik sekarang ni kucing yang suka memanjat ikut tingkat tu dua-duanya tengah bunting.. So, bila dah bunting dengan perut yang memboyot ke kiri dan ke kanan macam tu, memang tak lepas la nak mencelah ikut lubang tingkap tu, kan.. Padan muka dorang.. hahahaha....


Sedihnya la muka dia tak lepas nak masuk.. Dua tiga kali dia panjat dan turun semata-mata nak masuk ikut tingkap tu.. Lain kali, bunting lagi yaaa... huhuhu...

Aku selalu je terperanjat kalau dorang memanjat tingkap ni.. Dah la meja memotong kain aku tu betul-betul depan tingkap tu.. Lagi satu, aku selalu terkejut bila tengok muka sendiri kat cermin tingkap tu.. Kadang-kadang terkejut tertengok bayang-bayang dari tv kat cermin tu... Padan muko den.. Siapa suruh pasang tingkap yang macam tu.. Tak pasal-pasal diri sendiri yang terkejut... hahahaha...


Alolololo... Tomeinya dia... :)


p/s: Dinding masih belum dicat... Buruknya la rupa dinding tu... =,="

12 Tukang Tembak:

MulutPayau said...

hehhee...sian si putih tu...dop kat luar jerlah....

~ Cik Azz ~ said...

MulutPayau>

Tu la.. Sibuk je dia nak duduk kat dalam.. hehehe..

Phat said...

i love cats cats very nice

Angah said...

si puteh tu peminat kak azz la rasenye...

gadisBunga said...

agak bahaya kalau mcm tu. luar gelap dalam terang. orang luar boleh nampak jelas kite kat dalam, tapi kite tak nampak luar langsung.

cik aletheea: said...

erk..
cik azz...
gambo no dua tue... memula tgk mcm cik poc**g.....
terkejut...
tgk balik..
kuceng rupenye...
adeh...

Acik Erna said...

azz..soba yo la..he he
nanti dah siap cat lawa la dinding azz tu.

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Jangan biarkan baby Syaza dekat dgn kucing.. Bahayoo...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Laaa.. Si putih tu nama dia Tett... Kan dia kucing yang paling manja dan mengada sekali dengan akak... ehehh...

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

Yupp.. Betul tu.. Buat masa sekarang ni biar la maca tu dulu.. Tengah malas nak cari dan pasang langsir labuh.. huhuhu...

~ Cik Azz ~ said...

Cik Aleethea>

Huhuhu...

Terus meremang bulu roma lengan akak bila cakap camtu.. huwaaaa....

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Ontah bilo nak cat tu kak.. Kadang2 jadi maleh lak nak cat sbb maleh nak alih2 barang tu.. huhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »