Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, May 6, 2012

Cuba kira satt...

Assalamualaikum...

Cuba kira satt... 

Dalam masa sehari, berapa kali kita marah, menyumpah dan memaki hamun orang..? Lepas tu kira pulak untuk masa seminggu, sebulan dan seterusnya... Mana lagi banyak yang kita buat..? Amalan atau ikut setan..?




Rasulullah bersabda yang bermaksud:

p/s: Jom kita kira sama-sama jomm... Kira masing-masing punya la.. Jangan la kira orang punya... Aku punya mesti banyak.. huhuhu...

6 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam kak..

ala..adala dlm 100x marah,keh3,kidding! hehehe.

Hurm..biasanya,lau marah, lana cepat2 msuk bilik, tekup muka kat bantal, pastu jerit,muehehehe, geram punya pasal kan.

Acik Erna said...

azz..maki hamun tu seminggu b sekali pun payah raso e..he he.kalau marah tu..kalau tak dikacau dek..orang yang diopis yang akak ponah cerito dulu..tak do sobab akak nak marah pun..tapi tu lah.kadang2 bilo akakn elok aman tentoram..dio cari pasal..tapi lom ponah akak lawan laie..sampai suami akak posan..lopeh ni..lawan..he he..akak maleh nak lawan bukan takut..tapi malu..dah tuo..he he

~ Cik Azz ~ said...

Tinta Lana>

Waalaikumussalam..

Hehehe... Akak lak kalau dah marah sangat, akak tido je.. :D

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Sey ni kalau taim tenet buek hal, ado gak la kuar maki hamun tu.. Tp mcm sey bgtau dulu la.. maki kek dopan laptop ni yoo... sian laptop jadi mangso.. huhu...

With Julia said...

Weeeeeeee sentap...ehehhe entry kak azz mmg best...marah?
ermmm lagi2 mcm mak buyung cm julia neh lagi lah tahap sensitip bagai....perghhhh salah sikit mmg kena ar...tp kena ckp dlm hati jek...muka ditonjolkan dgn xd apa2..ahahaha so hati je marah...mulut kena zip sbb risau anak dlm pwot ikut...so kena istigfar byk2 neh....:)

~ Cik Azz ~ said...

With Julia>

Haa.. Betul tu.. Orang tengah peknen kena cakap benda yang elok2 dan baik2 je..

Oleh itu, dilarang sama sekali tengok atau baca pasal gosip retis.. hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »