Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, June 17, 2012

Deejavu Di Kinabalu: Tak sabar nak tunggu.. :)

Assalamualaikum...

Deejavu Di Kinabalu: Tak sabar nak tunggu.. :)

Akhirnya drama Seindah Sakura yang aku tak pernah layan tu tamat jugak.. Bagus, sebab lepas ni boleh siarkan drama lain yang lebih menarik dengan pelakon yang lebih mantap dengan lakonan mereka. Dan sebagai peminat drama tv, aku rasa tak sabar nak tunggu drama Deejavu Di Kinabalu ni keluar.. 

Pelakon utama untuk drama ini ialah Aqasha dan TZ.. Harap-harap drama ni ada pengajaran di dalamnya.. Moga drama ni menjadi sehebat drama Tentang Dhia.. Aku cuma minat tengok drama yang dorang lakonkan je.. Drama dorang kat luar lokasi tu aku tak minat nak ambil tahu.. 




PETALING JAYA: Penerbit ekskutif drama Deejavu Di Kinabalu iaitu Zetty Alia Ramly terharu dengan kerjasama dan pengorbanan semua pelakon, pengarah dan krew penerbitan drama bersiri tersebut yang terpaksa mendaki Gunung Kinabalu dalam menjayakan siri terbaru itu.
Zetty berkata, ia bukan sesuatu perkara yang mudah bagi menjayakan penggambaran di puncak tertinggi Asia Tenggara itu namun menghormati kesungguhan ke semua krew yang terlibat.
"Bayangkan mereka semua mendaki tanpa sebarang latihan intensif sebagai persediaan dan kesabaran dan kesungguhan mereka sesuatu yang perlu dipuji," ujarnya.
Bagaimanapun kata Zetty, pihaknya bersyukur mereka berjaya sampai ke puncak dan turun dengan selamat tanpa sebarang kejadian tidak diingini.
Drama bersiri 28 episod itu bakal menggantikan drama Seindah Sakura menerusi slot Akasia mulai 18 Jun 2012, setiap hari Isnin hingga Khamis pukul 7 malam di TV3 - Cerita seterusnya....
p/s: Aku layan drama yang aku minat pelakon dia je.. Kalau tak minat, jangan layan.. Nanti macam-macam benda yang keluar... :P

4 Tukang Tembak:

Angah said...

Seindah Sakura tu, mingu pertama ngan kedua boleh layan lagi, lama-lam dah start merapu ..langsung tak tgk penyudahnya..

gadisBunga said...

saya pun minat TZ!

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Entah.. Akak tak tengok langsung.. Tak minat kat FS tu.. huhuhu..

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

Tapi akak tak minat TZ.. Minat kat lakonan Aqasha tu je.. hehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »