Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, June 16, 2012

Terima kasih daun keladi.. :D

Assalamualaikum...

Terima kasih daun keladi.. :D

Lain kali bagilah lagi...
Kehkehkeh... 
Itu ayat nak mintak pelempang la tu, kann... hahaha...

Raya tahun ni aku dapat hadiah dua pasang kain kiriman daripada seseorang (jangan tanya siapa sebab aku tak akan jawab..).. Tak tau la samada kain tu hadiah besdei aku yang lepas ataupun sengaja bagi untuk raya.. Tak kisah la, asalkan niat dia ikhlas nak memberi.. Aku takde la pulak nak mintak ataupun buat-buat mintak.. Sejak kena tegur dengan kakak aku, aku dah malas nak mintak kat orang tu.. Dah dua tahun rasanya aku tak dapat kiriman sebegini dari dia.. Entah kenapa tahun ni dia teringat pulak nak bagi kain ni kat aku...

Sebenarnya orang yang memberi tu pun tak kisah.. Dia pernah cakap kalau nak apa-apa, bagitau je.. Jangan mintak yang mengarut dah la, kan.... Dulu aku pernah mintak tolong dia belikan novel dan dia belikan.. Bukan satu, tapi sepuluh novel sekali gus.. Aku nak bayar tapi dia tak nak terima.. Dia kata kalau aku berkeras nak bayar, silaturrahim antara kitorang akan putus.. So, tak kan nak putuskan ikatan persaudaraan hanya kerana novel, ya tak..?




Nampak gayanya kain-kain ni akan jadi baju raya aku untuk tahun depan.. Itupun jika panjang umur nak beraya.. Tahun ni baju raya aku dah siap dah.. Aku guna dulu kain yang kedua kakak aku bagi tahun lepas... Aku tak kisah samada kain tu murah ataupun mahal.. Aku terima je pemberian orang.. Mak aku selalu pesan, kita kena hargai setiap apa yang orang beri.. As long as benda yang diberi tu tidak membebankan orang tu dan tidak salah di sisi hukum hakam, tak salah untuk kita terima.. Kalau benda yang tak elok tu, elok la kita tolak sedari awal.. :)

p/s: Moga rezeki orang yang memberi tu semakin murah dan sentiasa diberkati Allah.. Amin...

14 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..cantik kain hadiah tu..tak kan nak tunggu taon dopan..kalau akak..memang tak soba..kok boleh jam tu yo nak pakai..he he

Tinta Lana said...

Salam..bukan 1 tapi 10 novel skaligus?

Best best best! hahahaha. Uwahhh..kalau saya kt tempat akk..memang tido bertemankan novel2 tulah gamaknya..kih3

#cantik yg color ungu tu kak.. :)

Azian Elias said...

orang memberi kita merasa ye.

ibundo said...

dah siap dah baju rayo kau azz? anak2 kpah tanyo tema apo rayo ni. kakpah cakap hitam yo lah sonang haha.. pakai jubah hitam yo sobab maleh nak poi boli lain. jubah hitam tang mokah haritu banyak.
azz, banyak tompahan jahit ko.

Syira said...

salam....

insyallah jika panjang umur, dpt hadapi raya tahun depan..banyakkan berdoa..

APAN said...

gembira sngt la bila orang tersayang bagi hadiah kan...bukan 1, 2 lak tu...kita baju raya pun xde kagi. hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Takpo kak.. Sey ni jonih yang buleh tahan sabar.. Lagipun kok buek baju banyak2 tahun ni, bukan ehh pakai pon.. Tu baju ghayo sey tu dah lamo siap ehh dah.. Tapi tak pakai2 lagi sobab dah mind set untuk ghayo..

Lagipun sey dah boli duo pasang kain dah.. Kok buek semuo ehh, jadi 6 pasang lak baju ghayo sey.. Kalah lak artis.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Tinta Lana>

Waalaikumussalam... Akak dah habis baca dah semua 10 novel tu.. Cuma tinggal 1 novel je yg belum baca iaitu Salina.. Tebal sangat.. Simpan dulu dalam kotak... hehe..

Cantik ehh kaler ungu tu..? Mekasih.. :)

~ Cik Azz ~ said...

Azian Elias>

Orang berbudi kita berbahasa.. :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Lamo dah siap ehh.. Bulan 12 hari tu lagi dah siap.. Cumo bolum pakai lagi sobab mmg buek untuk ghayo..

Sey takdo nak tema2 doh kak.. Main balun yoo apo yang ado.. hehe..

Tahun ni macam tahun2 dulu jugak kak.. Sey amek sikit yoo.. Kudrat tak kuek lagi nak amek banyak2..

~ Cik Azz ~ said...

Syira>

Waalaikumussalam... Insyaallah.. Moga dipanjangkan umur Syira jugak..

Thanx ya sudi singgah dan komen kat sini.. :)

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Nak kata gembira sampai melompat tu takde la.. Cuma tak sangka nak dapat hadiah ni.. Rezeki, siapa yang tak suka, kan.. :)

Ko lelaki.. Senang beli baju siap je.. haha..

miss ct said...

Assalamualaikum..

kak azz..murahnya rezeki akak.. mesti cantik bila wat baju kan..

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam...

Alhamdulillah.. Orang memberi, kita merasa.. hehe..

Cantik kalau kena dengan baju apa yang nak dibuat tu.. :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »