Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, August 2, 2012

Bahaya senduk besi... huhuhu...

Assalamualaikum...

Bahaya senduk besi... huhuhu...

Ouucchhh...!!!
Ayoyoyo... ammaaa...!!!
Ada darah laaa....!!!
Huhuhu.....

Sedang kelam kabut basuh senduk besi di sinki, tiba-tiba je ibu jari terhiris kat tepi senduk tu... Sepatutnya senduk tu ada cover atau batang plastik kat bahagian dalam tu, kan..? Tapi senduk yang ni dah togel dah..




Hasil dari ketidak-adaan cover plastik tu, maka ibu jari tangan kanan aku menjadi mangsa hirisan.. Tajam rupanya tepi senduk besi tu.. Mungkin selama ni tak perasan sebab basuh senduk tu dalam keadaan sopan gitu.. hehehe.. Sekali bila tergocoh-gocoh membasuh, maka dapat la habuannya... Pedih wooo, walaupun jauh dari nyawa.. hehh...


Kuku kuning sebab masak asam pedas letak kunyit hidup.. Tu yang lekat kaler kuning tu... 


Masa mula-mula terhiris tu, banyak jugak darah pekat yang keluar... Tapi aku teruskan jugak membasuh saki baki cawan yang ada dalam sinki tu.. Lepas tu baru aku tampal plaster kat luka tu.. Mujur masih ada stok plaster dalam laci.. Itupun cuma tinggal sekeping je..


Ni la rupa senduk yang jahat tu... hehh...


Jahat la ko ni senduk.. Nasib baik la ko tu senduk.. Kalau tak, aku ketuk ko dengan senduk... hakhakhak... Senduk jugak yang dipersalahkan... Sabar je la... kehkehkeh...

p/s: Beringat sebelum kena ya kawan-kawan... Kadang-kadang benda yang kita tak sangka itulah yang mencederakan kita.. Ni insiden pertama jari aku luka kerana senduk.. Selalunya luka terhiris pisau je...

2 Tukang Tembak:

ummiarissa said...

he he he...nasiblah kau senduk...makan darah orang hari ni...
sudip saya baru beli tu pun rajin benar hiris jari saya...nak kena juga agaknya sudip tu..kena ketuk..

Maiyah said...

hati2 kak azz
beli bru le jwbnya

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »