Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, August 17, 2012

Cukuplah setakat tiga je.. Lotih nak melayan.. ehehh...

Assalamualaikum...

Cukuplah setakat tiga je.. Lotih nak melayan.. ehehh...



Dan siang semalam aku buat projek yang ketiga pulak.. Daripada panas terik pukul duabelas tengahari sampai la hari nak hujan pukul empat petang, masih tak siap-siap projek aku tu.. Lepas tu bila dengar guruh dah mula berbunyi, cepat-cepat off dan cabut plug oven dan biarkan lagi dua tray biskut kat dalam tu.. Ingatkan lepas hujan berhenti baru nak on balik plug oven tu.. Tup-tup bila tengok, ehh... elok je masak biskut aku tu.. hehehe...




Oh ya, kalau ada yang perasan, peten biskut aku sama je iaitu gentel-gentel, tekan... hahaha... Sebenarnya adunan biskut aku ni lembik dan tak boleh dicanai.. Memandangkan aku kurang suka gunakan piping, tu yang aku dok gentel-gentel je tu.. Tapi rupa je sama.. Rasa tetap berbeza..




Aku dah stop buat kuih raya dah.. Cukuplah setakat tiga jenis ni je yang aku buat.. Selebihnya bergantung kepada kebaikan hati kaum kerabat yang lain.. Mana la tau kalau-kalau dorang bawak kuih dorang pulak, kannnn... Tak kisah la kuih beli atau buat sendiri, janji bawak... ehehh... Ataupun mungkin dorang nak sambung buat kuih kat sini, aku tak kisah, on je... Janji dorang jaga oven aku tu baik-baik.. kehkehkeh...




Dikesempatan ini, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua umat Islam terutama sekali kepada kawan-kawan siber seperti bloggers, chatters, fesbuk, twitter dan juga kepada kawan-kawan nyata serta ahli keluarga dan sanak saudara.. Jika ada salah silap terkasar bahasa, terlanjur kata, jangan disimpan di dalam hati.. Harap dimaafkan ya.. Semoga Allah berkati perjalanan hidup kita semua dan semoga semuanya selamat dalam perjalanan menuju destinasi sempena cuti raya ini..


2 Tukang Tembak:

With Julia said...

wahhh rajin akak buat kuih raya...tgk dah sodapppppppp...ehhe nak wish selamat hari raya aidilfitri buat akak sekeluarga ye...moga kita ketemu dilain hari...take care always :)

kyo_9 said...

selamat hari raya kak azz...
pergh, meleleh tgk biskut..
hmm, apa yg sedihnya??

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »