Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, August 14, 2012

Hoyeaaa...!!!

Assalamualaikum...

Hoyeaaa...!!!

Hahahaha....
Macam budak-budak tak cukup akal je...

Sajew jewww nak sukew...
Tak boleh kewww.....
Kehkehkeh....
Muntah den dok pelat-pelat camni...
Adoyaii....

Nak tayang la jugak biskut raya aku ni walaupun bentuk dia entah apa-apa je, kan...
Yang penting aku baru buat biskut ni..
Kira fresh dari ladang lagi..
Takde la macam sesetengah orang tu yang dah sebulan buah biskut raya...
Ehehh...




Ni kali pertama bakar biskut guna oven letrik macam kat bawah ni..
Dulu pernah jugak guna oven letrik, tapi yang jenis bulat, penutup ada cermin tu..
Takde la kuno sangat aku sampai tak pernah guna oven letrik...:P


Zaaaa....
Nuuss..
Siii...

Cumanya aku tak pandai lagi nak ejas masa dan api (mana ada api..)...
Masih lagi dalam proses pembelajaran...
Pelan-pelan kayuh maaa.... ehehh...
Tapi best sebab boleh bakar gajus...
Lepas ni boleh beli stok gajus banyak-banyak...
Pastu tu jual gajus panggang lak...
Ekekekeke....




Dah dua malam aku buat biskut ni...
Satu malam dapat lima balang kecil...
Dua balang dah lepas ke rumah adik aku...
Dia balik sekejap hari tu, then aku bagi kat dia untuk anak-anak dia merasa...
Baiknya mak sedara yang sorang ni, kannnn...
Ahak... :D





p/s: Terima kasih mak sebab belikan oven letrik tu.. Aku cakap aku tak nak sebab agak mahal harga dia.. Tapi mak tetap nak beli jugak.. Den apo lagi, ambek yoo laa... kehkehkeh....

3 Tukang Tembak:

kyo_9 said...

fuiyooo..
kyo pun baru gak beli oven letrik..
tapi rasa nyesal sket coz rasa cam salah beli.. sepatutnya beli yg tulis suhu tapi terbeli yg tulis bilangan watt je :p

ummiarissa said...

bestnya mak belikan oven....maknanya dia suh buat kuih raya banyak2...tak yah beli dah... he he he

amir aizat said...

Seronok tgk biskut yg da siap msuk balang tu, mmg baik maksedare cemni, hehe

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »